نخستین همایش جامعه خیرین استان کردستان با حضور مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور و جمعی از خیرین استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۳۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷


  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مدیرحوزه های علمیه خواهران کردستان در این همایش گفت: فلسفه وجودی حوزه های علمیه در طول تاریخ تداوم رسالت انبیای الهی و تداوم حرکت و اقدام ائمه معصومین و اولیای الهی است.
 
حجت الاسلام مهدی صفی زاده افزود: با توجه به نقشی که بانوان در تاریخ بشریت در تربیت انسان ها داشته و دارند نقش حوزه های علمیه خواهران اگر بیشتر از حوزه های برادران نباشد کمتر نیست.
 
وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب است، اظهار کرد: قبل از انقلاب تعداد طلاب خواهر از سه رقم تجاوز نمی کرد اما امروز در سطح کشور بیش از 500 حوزه علمیه خواهران فعال است و نزدیک به 80 هزار طلبه در این حوزه ها تحصیل می کنند بر همین اساس رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه با عنوان پدیده عظیم و مبارک نام می برند.
 

امام جمعه شهرستان بیجار نیز در این همایش گفت: امروزه دشمن با تمام توان در تلاش است به بانوان آسیب بزند لذا به هر اندازه بانوان ما از نظر اعتقادی و اخلاقی تقویت شوند به همان اندازه نیز سلامت نظام و جامعه تضمین می شود.
 
حجت الاسلام علی مرادی با بیان اینکه براین اساس باید نگاه ما به تقویت و توسعه حوزه های علمیه خواهران باید بیشتر شود بیان کرد: بدون شک بانوی دیندار فضای منزل را از عطر دلنشین ارزش های دینی پر می کند.
 
هم اکنون 500 مرکز حوزه علمیه خواهران در سطح کشور فعال بوده و نزدیک به 80 هزار طلبه در این حوزه های مشغول به تحصیل هستند و 100 هزار نفر نیز از این حوزه ها فارغ التحصیل شده اند.
 
همچنین در استان کردستان نیز هشت مرکز حوزه علمیه خواهران فعال بوده و هم اکنون نزدیک به 600 طلبه در این حوزه ها مشغول به تحصیل هستند.
 
در ادامه این همایش اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان جامعه خیرین استان کردستان با آرای حاضرین انتخاب شدند.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات