مدیر پژوهشکده‌های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: دوره بعدی کارگاه "ارزیابی ریسک در مدیریت بحران" تا پایان مرداد ماه در یکی از پروژه‌های تهران برگزار می‌شود تا اعضا به شکل عملی با این مقوله آشنا شوند.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۴۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، عبدالمجید رحمانی، مدیر پژوهشکده‌های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور این سازمان درباره برگزاری دوره‌های بعدی کارگاه تخصصی ارزیابی خطر گفت: پژوهشکده‌های مجازی بسیج جامعه پزشکی کشور در راستای حوزه کاری خود اقدام به برگزاری دوره‌ها و مراحل مختلفی می‌کنند تا بتوانند نقش آفرینی مثبتی در حوزه مربوطه داشته باشند.

وی ادامه داد: پژوهشکده سازمان بسیج جامعه پزشکی ۴ زیر مجموعه دارد که یکی از آنها حوادث و بلایا است؛ در این راستا پژوهشکده حوادث و بلایای سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی "ارزیابی ریسک در مدیریت بحران" کرده است.

رحمانی، با اشاره به اینکه بحران یکی از عواملی است که در جوامع امروزی به عنوان یک دغدغه مطرح می‌شود، تاکید کرد: در مدیریت بحران نیز تشخیص درست و به موقع بحران مهم است؛ با تشخیص و مدیریت بلایا امکان کاهش بلایا وجود دارد.


وی در ادامه درباره برگزاری دوره نخست کارگاه آموزشی "روش‌های ارزیابی ریسک در مدیریت بحران" گفت: در این کارگاه یک روزه کارشناسان و اساتید از سراسر کشور شرکت داشتند و در تاریخ ۱۵ تیر ماه در سالن همایش هلال احمر شهر تهران در میدان انقلاب برگزار شد.


مدیر پژوهشکده‌های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: آموزش در این دوره توسط مهدی نوجوان انجام شده است که وی در موضوع ارزیابی ریسک در تهران از اساتید موفق محسوب می‌شود و روش‌های ارزیابی خطر را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کند.


وی با بیان اینکه به دلیل استقبال خوب شرکت کنندگان مقرر شده تا پژوهشکده حوادث و بلایا به زودی کارگاه تخصصی ارزیابی ریسک را به شکل عملی اجرایی کند، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که این دوره به شکل عملی در یکی از پروژه‌های شهر تهران مانند مصلی تهران برگزار شود تا شرکت کنندگان از نزدیک با روش ارزیابی ریسک در مدیریت بحران به شکل عملی آشنا شوند.

رحمانی، به برگزاری دوره بعدی دوره حوادث و بلایا تا پایان مرداد ماه اشاره کرد و گفت: در آینده دوره‌های موثر برای علاقمندان برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است؛ این افراد می‌توانند از طریق سایت پژوهشکده حوادث و بلایا به نشانی www.ivid.ir و یا شماره تلفن ۶۶۹۰۴۴۹۲ کسب اطلاعات کنند.

 مدیر پژوهشکده‌های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پایان درباره اقدامات پژوهشکده حوادث و بلایا در چند ماه اخیر گفت: برگزاری جشنواره حوادث و بلایا در قاب تصویر، برگزاری دوره پیاده سازی فرماندهی حادثه و همکاری در برگزاری کنگره بین‌المللی حوادث و بلایا از اقدامات انجام شده بوده است.

 
ارسال نظرات