فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: بالغ بر یکهزار جهادگر بسیجی در قالب 18 گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان تربت حیدریه اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۶۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ فرضعلی گرایلی صبح امروز در جلسه پشتیبانی اردوهای جهادی تربت حیدریه از آغاز اردوهای هجرت بسیج سازندگی در اواخر ماه جاری خبر داد و افزود: بالغ بر یکهزار جهادگر بسیجی از اقشار دانش آموزی، دانشجویی، محلات، جامعه زنان، متخصصین و جامعه پزشکی با هدف محرومیت زدائی به مناطق محروم این شهرستان اعزام می شوند.
 
وی بیان کرد: این اردوها در مناطق محروم بخش های کدکن( روستاهای حاج بیگی، دافی و اسفیز وحصار یزدان) جلگه رخ(روستاهای سرهنگ، رباط میاندشت، جوادیه، کلغری و اسدآباد) بخش بایگ( روستای خورشبر) و همچنین بخش مرکزی(روستاهای حوض سرخ، شیخ ابوالقاسم، مورشک، کسکک و مدارس سطح شهر) در مدت دو ماه انجام خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی محرومبت زدایی از چهره روستاهای مناطق محروم است که با تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش در آحاد مختلف مردم این مهم محقق می شود.
 
گرایلی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم پایه های انقلاب بیش از گذشته مستحکم شود بهترین راه، خدمت به مردم محروم و نیازمند است، زیرا آنها کمترین توقع و بیشترین منفعت را برای انقلاب اسلامی دارند.
 
وی درک مشکلات مردم را از دیگر اهداف اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: در این اردوها دانش آموزان و دانشجویان و متخصصانی که مدیران آینده این نظام هستند، از نزدیک با فقر و محرومیت مردم مناطق محروم آشنا شده و در تصمیم گیری های آینده خود می توانند دقیق و به موقع عمل کنند.
 
گرایلی اظهار داشت: تربیت روحیه همکاری و ایثار از دیگر آثار و تبعات برگزاری این نوع اردوها می باشد و نشان می دهد که به چه میزان در کارجمعی موفق عمل می کنیم، از طرفی روحیه ایثار و فداکاری در قشر نوجوان و جوان کشور نیز تقویت می شود.
 
وی حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی را در کنار جهادگران بسیجی بسیار موثر دانست و افزود: این حضور باعث می شود تا مشکلات و نیازمندی های مناطق محروم به شکل مطلوب منعکس و در تصمیم گیری های کلان شهری تاثیر گذار باشد.
 
فرمانده سپاه تربت حیدریه دیگر اولویت مهم و اساسی جهادگران بسیجی در این اردوها را تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: جهادگران بسیجی با تبیین گفتمان انقلاب و آرمانهای امام و دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار خدمت به محرومان جامعه پیام انقلاب را به دورترین و محروم ترین نقاط کشور می رساند.
 
معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه در این جلسه با تاکید بر هم افزایی و همکاری همه دستگاههای اجرائی در بهتر برگزار شدن این اردوها از بخشداران و دهیاران خواست تا نسبت به فراهم کردن امکانات و شرایط حضور جهادگران بسیجی همکاری لازم داشته باشند.
 
رجبعلی علی نیا گفت: اقدامات گروه‌های جهادی وظیفه دستگاههای اجرائی و نهادهای مسئول است و این افراد تنها برای تبیین و تشریح روحیه کار و تلاش و فعالیت دسته جمعی و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مناطق محروم حاضر می شوند، لذا همه موظفند در این راه از جهادگران بسیجی به هر شکل ممکن حمایت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها