عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ساختاری مانند شورای نگهبان نبود مملکت باید چکار می‌کرد؟ ، اظهارات برخی از افراد علیه شورای نگهبان بیشتر شخصی است که نه به نفع شخص و نه به نفع نظام است.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۸۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مرادی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در ارتباط با اهمیت این دستگاه اظهار داشت: شورای نگهبان یک جایگاه مهمی را در ابعاد مختلف ایران دارد و به نوعی یک ساختار منطقی و کاملاً مورد نیاز در چارچوب نظام است.

وی با تاکید بر جایگاه بی بدیل شورای نگهبان و با اشاره به وظایف این دستگاه گفت: یکی از وظایف آن بررسی موضوعاتی است مرتبط با مجلس شورای اسلامی، مانند دقت زیاد در عدم مغایرت قانون مورد نیاز مردم با شرع و قانون اساسی و همچنین نقش مهم آن شورا در بحث برگزاری انتخابات و وظیفه‌ای که در چارچوب نظارت استصوابی باید انجام دهد چه در انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید نادیده گرفت، این جایگاه مهم و خطیری که در خور نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش تهران نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: همه اعضای شورای نگهبان هر یک از مقبولیت خوبی برخوردارند و به عنوان یک کارشناس در فقه و حقوق وظایف خود را در چارچوب تعریف شده به خوبی انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که در شورای نگهبان مشاورینی به عنوان متخصص در امور مختلف حضور دارد ، بیان داشت: در برنامه ششم توسعه برخی از ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود کاملاً تخصصی و علمی بود که نمایندگان در بررسی این برنامه به آن‌ها توجه نکرده بودند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس تصریح کرد: اگر ساختاری مانند شورای نگهبان نبود مملکت باید چکار می‌کرد؟ ، افرادی بیایند و در جایگاه های مهمی قرار می گیرند که نباید قرار بگیرند این در حالی است که در بخش‌هایی ممکن است بی‌توجهی سهوی هم داشته باشد که نباید اصل را زیر سوال ببریم و اظهارات برخی از افراد علیه شورای نگهبان بیشتر شخصی است که نه به نفع شخص و نه به نفع نظام است.
ارسال نظرات