یک استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: ممنوعیت معاصی در اسلام به دلیل ایجاد امنیت در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۸۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عامری به بررسی علت وقوع حوادثی نظیر حادثه مترو شهرری پرداخت و اظهار داشت: علت اصلی بروز این گونه حوادث، پیدایش گناه در جامعه است. مشروبات الکلی، استفاده از مواد مخدر و سایر تخلفات زمینه آشوب و گناه را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: این‌طور نیست که بگوییم فردی مرتکب این‌گونه اشتباهات می‌شود، در گوشه‌ای می‌نشیند و با کسی هم کاری ندارد. تمامی معاصی که در اسلام منع و حرام شده‌اند به دلیل ایجاد امنیت در جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: هنگامی که فردی آسیب می‌بیند، به نخستین مسئله‌ای که آسیب وارد می‌شود امنیت است. وقتی هم که امنیت آسیب ببیند، نخستین قشری که در معرض خطر قرار دارند و آسیب می‌بینند، قشر مخالفان گناه و محافظان امنیت و نوامیس مردم هستند.

حجت‌الاسلام عامری عالمان و روحانیت را سردمداران اصلی مبارزه با گناه در جامعه دانست و مطرح کرد: فرد ضارب مترو شهرری نیز دیده به تنها کسی که می‌تواند حمله کند، این شخص روحانی است چرا که شاخصه‌هایی مذهبی و دینی دارد.

به گزاش تهران نیوز، وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان امر به معروف و نهی از منکر را به بهترین صورت ممکن در جامعه اجرا کرد، گفت: انجام این مهم کار یک یا دو نفر نبوده و همتی همگانی را می‌طلبد. در اصل وظیفه حاکمیت است و تمام دستگاه‌هایی که به این ماجرا مربوط می‌شوند، باید ورود پیدا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و دستگاه‌های حاکمیتی و سازمان‌های امنیتی باید به این موضوع مهم ورود پیدا کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.
ارسال نظرات