کابینه نتانیاهو به دنبال مصادره کامل قدس

کابینه بنیامین نتانیاهو در تدارک طرحی است که طی آن تمامی قدس و مسجدالاقصی را مصادره کند و واگذاری قسمتی از قدس به فلسطینیان به دشواری انجام شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، کابینه بنیامین نتانیاهو در تدارک طرحی است که طی آن تمامی قدس و مسجدالاقصی را مصادره کند و واگذاری قسمتی از قدس به فلسطینیان به دشواری انجام شود.

پیش‌نویس قانونی که شولی معلم رافائیلی، یکی از اعضای کنست از حزب "خانه یهودی" ارائه کرد، بر این نکته تاکید دارد که عقب‌نشینی از هر بخشی از قدس باید با موافقت دو سوم اعضای پارلمان انجام شود.

پیش از بحث و مذاکره‌ها و رای گیری در مورد این پیش‌نویس که به زودی در پارلمان انجام خواهد شد،اعضای کمیته قانون‌گذاری در کابینه با این پیش‌نویس موافقت کردند.

رافائیلی در ادامه مدعی شد، یادداشت‌های توضیحی مربوط به این پیش‌نویس نشان می‌دهد که هدف از آن "تقویت وضعیت قدس متحد و یکپارچه و حمایت از آینده آن و امنیت ساکنانش است!"

به گزارش ایسنا،نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "خانه یهودی" نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که پیش‌نویس قانون "قدس یکپارچه" موافقت اولیه وزرای اسرائیلی را به دست آورد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 میلادی قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال کرده و آن را به اراضی اشغالی ملحق کرد، اقدامی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد.

اسرائیل مدعی است که هر دو بخش شرقی و غربی قدس متعلق به این رژیم است.

ارسال نظرات