همزمان با فصل تابستان برداشت محصول گوجه فرنگی از مزارع اصلاندوز آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۱۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار ،محصول گوجه فرنگی از محصولات عمده و مفید در سبد غذایی خانواده ها است که مصرف آن چه به صورت خام و چه پخته شده بسیار توصیه شده، اما برداشت این محصول این روزها در اصلاندوز با مشقت هایی همراه است .

این محصول در حالی برداشت می شود که کشاورزان از نحوه فروش ناراضی هستند و این بخاطر نبود صنایع تبدیلی در منطقه است و نبود این صنعت باعث شده محصول گوجه فرنگی در مزرعه کیلویی 350 تومان بفروش برسد.

به گفته کشاورزان بیشترین منفعت را در فروش این محصول بیشتر دلالان می برند، زحماتی که برای کاشت این محصول از اول تا هنگام برداشت می کشیم قابل گفتن نیست خیلی اذیت می شویم.

این کشاورزان از مسئولان خواستار احداث کارخانه رب سازی و ایجاد صنایع تبدیلی شدند تا محصولشان بخوبی به قیمتی که رضایت بخش آنها باشد به‌ فروش برسد.

گوجه فرنگی اصلاندوز مغان از نوع مرغوب ترین و بهترین محصول را داراست.اگر در این منطقه یک کارخانه رب سازی وجود داشته باشد، همه کشاورزان برای کاشت مجدد آن تمایل پیدا خواهند کرد.

هم اکنون قیمت این محصول در بازار اصلاندوز کیلویی یک هزار و 500 تومان بفروش می رسد این در حالیست که قیمت مزرعه 350 تومان با جعبه هست.

 محصول گوجه فرنگی  اصلاندوز علاوه بر تامین نیازهای استان اردبیل به سایر استان های کشور صادر می شود.

 

 
 
ارسال نظرات