پایش هوایی سواحل و جاده های مازندران و گیلان توسط خلبان اصلاندوزی

گشت و کنترل هوایی سواحل و جاده های مازندران و گیلان با حضور خلبان اصلاندوزی انجام می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۱۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ارس تبار  ،خلبان بهمن فیضی فرزند مغان که اصالتا متولد اصلاندوز است در چند روز اخیر جهت تست و راه اندازی هواپیمای فوق سبک جایروکوپتر در مراکز استانهای شمالی از جمله ساری و رشت به سر می برد که روز گذشته اولین پرواز این نوع  بالگرد با حضور مسولین استانی در فرودگاه سردار جنگل رشت برای کنترل هوایی سواحل و جاده های استان گیلان و مازندران صورت گرفت.

در نظر است به منظور تامین امنیت شناگران و گردشگران امسال کل سواحل دریای خزر یعنی هم مازندران هم گیلان توسط این وسایل پرنده پایش هوایی شود.

 

بالگرد فوق سبک جایروکوپتر که در حال حاضر بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا مثل امریکا،آلمان و اسپانیا از این وسیله پرنده برای عملیات گشت وشناسایی هوایی ،پلیس بزرگراه و محیط زیست و مناطق حفاظت شده استفاده میکنند،بدلیل وزن کم با دارا بودن موتور روتکس اتریشی قابلیت مانور بسیار بالایی دارد و تا 180 کیلومتر سرعت گرفته تا ارتفاع 12 هزار پایی می تواند پرواز کند.

 

بدلیل لرزش بسیار کم نسبت به سایر بالگردهای موجود و هزینه بسیار پایین به منظور عکس برداری و فیلمبرداری های هوایی نیز استفاده میشود.

گفتنی است،سال گذشته خلبان فیضی در ایام اربعین حسینی از طریق این نوع هواپیما نسبت به کنترل و پایش مرز مهران انجام وظیفه می کرد.
ارسال نظرات