خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام امینی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش سلامت و زندگی برگزاری این همایش را مفید و کاری جهادگونه ذکر کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۲۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس امینی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش سلامت و زندگی برگزاری این همایش را مفید و کاری جهادگونه ذکر کرد.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری سلسله همایش‌های سلامت و زندگی این کار را یک نوع فعالیت فرهنگی خواند و افزود: نیاز امروز کشور مدیرانی است که فقط برای درس خواندن و علم‌آموزی به دانشگاه‌ها نروند بلکه خود بتوانند دستی در کارهای عملی داشته باشند.

امینی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی می‌شود تا بنیان‌های خانوادگی را سست کنند اظهار کرد: امروز ازدواج هم سخت شده هم سنش بالا رفته و بالعکس طلاق هم آسان شده و هم سنش پایین آمده و این خیلی خطر دارد این مسئله مهمی است که باید بررسی شود این بدان معنی است که ما بعضی از کارهای 50 ساله‌مان را بعضی از حرف‌های 50 ساله‌مان و بعضی از سیاست‌ها را باید پس بگیریم مثل‌اینکه درگذشته سیاستی مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر بود اما دیدند کشور به سمت پیری می‌رود و حالا این سیاست به‌کلی تغییر کرده است.

وی خطاب به اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش سلامت و زندگی گفت: کار شما عبادت است و واقعا کار جهادی است یعنی در این روزگاری که همه ما به سمت مادیت می‌رویم کار این مجموعه خالصانه است چراکه بدون هیچ چشمداشتی برای مردم انجام می‌شود.

امام‌جمعه شاهرود افزود: هر کمکی از دستمان برآید برای پیشبرد اهداف این همایش انجام می‌دهیم به‌عنوان‌مثال می‌توان از تریبون نماز جمعه و پیش از خطبه‌ها استفاده کرد یعنی اینکه در هفته‌های مختلف از کارشناسانی دعوت شود تا مردم بتوانند از نظرات وی استفاده کنند در این صورت شاهد استقبال خوب مردم پیش از خطبه‌های نماز جمعه هم خواهیم بود علاوه بر این ما هیات های مذهبی خوبی داریم که ما می‌توانیم این هیات ها را با شما مرتبط کنیم تا کارشناسان مربوطه حتی در بین آنان نیز به سخنرانی‌های کاربردی بپردازند چراکه معتقدیم هیات ها فقط جای سینه‌زنی نیست.

وی با اشاره به درگیری‌های ذهنی امروز مردم گفت: مقام معظم رهبری فرمایشات مبسوطی در رابطه با سبک زندگی دارند که می‌توان از آن‌ها الگو گرفت و در همایش‌هایی ازاین‌دست بکار برد.

حجت‌الاسلام امینی تصریح کرد: امروزه بحث ترافیک، آپارتمان‌نشینی، دخانیات که هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کند،عالم مجازی، ماهواره و ... نمونه‌ای از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه است و می‌بینیم که خبرهای بسیار بدی در دادگاه‌های ما هست راجع به خیانت محارم، خیانت زوجین این‌ها را باید جدی بگیریم و در نگه‌داشتن و برپایی خیمه زندگی مردم کوشا باشیم که به نظر من برگزاری این سلسله همایش‌ها خود جایگاه خوبی برای نشان دادن سبک زندگی درست به مردم است.

وی گفت: ان شاالله این مساله را جدی بگیرید که همان اصل بهداشتی که پیشگیری بهتر از درمان است که در مسائل زندگی و اخلاقی هم این اصل رعایت شود.

 در این دیدار دکتر علی یونسیان دبیر همایش سلامت و زندگی گزارشی از روند برگزاری این همایش‌ها ارائه کرد.

سلسله همایش‌های سلامت و زندگی به همت دانشگاه صنعتی، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان شاهرود و دانشگاه علوم پزشکی تهران در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود که قرار است ششمین همایش ازاین‌دست نیز سوم مرداد 96 ساعت 18 در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها