خبرهای داغ:
رئیس کارگروه زن و خانواده زیرکوه :

فضای مجازی عامل شکاف عاطفی در خانواده ها/ غرب اصل عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده است

رئیس کارگروه زن و خانواده زیرکوه گفت: فضای مجازی که با وجود کنار هم بودن خانواده ها آنها را از یکدیگر دور کرده و دیگر وقتی برای خانواده ها جهت مهربانی کردن و مهربانی دیدن باقی نگداشته نیز مشکل دیگری هست که به تازگی متولد شده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۳۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

اعظم علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی اظهارداشت: با رعایت حجاب، پیوندها و علایق خانوادگی استحكام و دوام یافته، آرامش روحی و روانی به وجود می آید و حضور سالم و كارآمد زنان كه نیمی از پیكره جامعه را تشكیل می دهند در ابعاد زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تضمین می شود وشاید به همین سبب باشد كه حجاب از ضروریات دین اسلام به شمار می آید.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج اقشار شهرستان زیرکوه، خاطرنشان کرد: مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست، اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتش کاملا غلط و انحرافی است.حجاب به هیچ وجه مانع از فعالیت های اجتماعی ، سیاسی و علمی نمی باشد.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده فرمایشات مقام معظم رهبری چادر بهترین نوع حجاب است، گفت: البته می‏توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‏جا هم بایستى آن مرز را پیدا کرد. بعضی‌ها از چادر فرار می ‏کنند، به خاطر این‏که هجوم تبلیغاتى غرب دامن‌گیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می‏کنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمی‏آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می ‏دهد!

عفّت زن، مایهٔ احترام و شخصیت اوست

علی آبادی تصریح کرد:عفّت در زن، وسیله‌اى براى تعالى و تکری شخصیّت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوت‌ران و بى‌بندوبار است.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج اقشار شهرستان زیرکوه با اشاره به وضعیت حجاب در شهرستان زیرکوه،گفت:خوشبختانه وضعیت حجاب در سطح شهرستان زیرکوه در مواجه با کلان شهر ها خیلی خوب است ،چرا که کلیه ی مردمان آن از فرهنگ غنی برخوردارند.و چون همگی یکدیگر را می شناسند،هیچ کس حاضر نیست انگشت نمای دیگران باشد و فرهنگ اصیل خود را زیر سوال ببرد و شمار اندکی هم اگر دیده می شود،بسیار نادر است که البته این افراد،اهل زیرکوه نیستند.

وی با اشاره به فعالیت های کارگزوه زن و خانواده برای بانوان شهرستان،اذعان داشت:باتوجه به کارکرد کارگروه زن و خانواد ه که باید هر 45 روز با حضور کلیه اعضاتشکیل شود، و به صورت اتاق فکری برای ناحیه به بررسی و ارایه راهکار جهت مشکلات پیش روی شهرستان بپردازد؛(با توجه به آنکه متاسفانه آمار طلاق در سطح شهرستان روبه افزایش است) این کارگروه بر آن شدکه موضوع طلاق رابررسی،ریشه یابی و جهت کاهش و یا ریشه کن کردن آن دست به اقداماتی بزند که برگزاری کلاس های آموزش خانواده (تحکیم بنیان خانواده-سبک زندگی اسلامی)در سطح شهرستان-برگزاری مشاوره قبل از ازدواج جهت زوج های جوان و دانش آموزانی که عقد هستند،برگزاری کلاس مشاوره و تعادل فضای مجازی قبل از محضر-اهدا کتاب ..... به زوجین جوان از جمله این فعالیت ها بود که این فعالیت ها با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سطح پایگاههای بسیج شهر و روستا انجام شده است.

علی آبادی ادامه داد:برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و خانگی و به فروش رساندن آن، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب -برگزاری همایش پیاده روی وبرگزاری اردوهای زیارتی تفریحی... از دیگر برنامه ها در طول این مدت بوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه مشکلاتی بر سر راه بانوان زیرکوه قرار دارد،گفت:همانطور که مطرح شد بزرگترین مشکل (طلاق)در سطح شهرستان خانواده ها بدون در نظر گرفتن رشد عقلی و اجتماعی فرزندشان ،به محض اینکه از رشد و جسمانی برخوردار شد؛به اولین خاستگاری که درب منزل را بزند جواب مثبت می دهند که این مهم در دوران متوسطه اول یعنی حدود (14-15)سالگی دختر صورت می گیرد.دورانی که احساسات و عواطف به اوج خودش می رسد.و او با گفتن بلی وارد بزرگترین عرصه زندگی خود می شود.و سپس بعد از گدشت چند ماه از زندگی متوجه می شود که زندگی فقط ناز و عشوه نیست ، کار هست تلاش هست و ... و مشکلات یکی پس از دیگری رخ می نماید.

رئیس کارگروه زن و خانواده بسیج اقشار شهرستان زیرکوه بیان داشت: مشکل دیگر ،اعتیاد خانمانسوز است که مردمان سخت کوش این دیار به آن گرفتارند و رنج خانواده ها را دو چندان کرده و متاسفانه اندک معدودی از خانم ها نیز از این مشکل رنج می برند.

علی آبادی اذعان داشت: بحث فضای مجازی که با وجود کنار هم بودن خانواده ها آنها را از یکدیگر دور کرده و دیگر وقتی برای خانواده ها جهت مهربانی کردن و مهربانی دیدن باقی نگداشته  نیز مشکل دیگری هست که به تازگی در شهرستان زیرکوه متولد شده است.

وی ادامه داد: عدم قناعت ، چشم و هم چشمی و توقعات نابجا نیز از دیگر مشکلات است که برخی بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و ... بر مشکلات پیش روی خود و خانواده دامن می زنند.

علی آبادی تصریح کرد: نداشتن پارک مخصوص بانوان و در اختیار ندادن سالن ورزشی رایگان به خانم ها نیز باعث شده که وقت خود را در جلوی درب منزل و به بطالت بگذرانند.

وی به برنامه های هفته عفاف و حجاب در شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری همای پیاده روی، شرکت در غبار روبی مزار شهدا، نمایشگاه عکس، مسابقه عفاف و حجاب (حلقه های صالحین)، همایش صیانت از خانواده و همایش با هم تا بهشت ویژه زوجین جوان از جمله برنامه هایی است که در طول هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها