خبرهای داغ:
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر در استان در نوبت دریافت مستمری بهزیستی قرار دارند.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۵۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن حسامی معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در مرکز توانبخشی عقب ماندگان ذهنی عاطفه گفت: دفتر توانبخشی و مراقبت بر مراکز شبانه روزی، با داشتن ۲۶ مرکز فعال در حال حاضر ۱۳۰۰ سالمند را در این مراکز نگهداری می کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این مراکز هیچ کسی در نوبت قرار ندارد اما در بخش بیماران روانی مشکلاتی داریم که بزودی یک خانه امن نگهداری کودکان ذهنی در استان افتتاح خواهد شد تا بخشی از نیازها تامین شود.

حسامی تصریح کرد: تاکنون ۵۸۵۱ پرونده به مجتمع های خصوصی معرفی شده تا در ۱۵ مرکز بررسی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یادآورشد: در استان قزوین ۲۲ هزار معلول شناسایی شده اند که به بهزیستی مراجعه می کنند و ۵۰۰۰ نفر از مستمری بهزیستی برخوردار هستند.

سه هزار پرونده در نوبت هستند

وی بیان کرد: سه هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند که بتدریج برای استفاده آنها از خدمات این مراکز اقدام می شود.

حسامی گفت: در استان ۱۸ مرکز توانبخشی روزانه داریم که به معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، کم توان ذهنی، اوتیسم، کم شنوا خدمات لازم داده می شود و در دفتر توانمند سازی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه دانشجویی پرداخت می شود و حق پرستاری هم به ۲۴۰ نفر ضایعه نخاعی در حال پرداخت است.

 

وی بیان کرد: طرح معلولان ضایعه نخاعی برای ۴۱ نفر اجرا شده و در طرح معلولان سی پی آر هم ۶۴۰۰ نفر از خدمات آن استفاده می کنند.

حسامی از ۱۲۰ مورد مناسب سازی در پارک ها و منازل در استان هم خبر داد و گفت: مناسب سازی شش پارک، ۱۲۰ مورد مناسب سازی در منازل، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب در ۶۰۰ مورد، تشخیص ۳۸۰۰ معلولیت، ۴۵۰۰ مورد خدمات ساماندهی، کاشت ۱۲۰ مورد حلزون در گوش و جلوگیری از ناشنوا شدن این تعداد از مهمترین کارهای انجام شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت اجتماعی ساماندهی ۲۵ درصد بیماران روانی و ۷۵ درصد ساماندهی سالمندان انجام شده است و در زمینه مرکز بانوان کمبودی نداریم و بزودی مرکز مردان هم افتتاح می شود.

 

اعتبارات ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی توانبخشی

حسامی اضافه کرد: اعتبارات این بخش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و در حوزه اعتیاد هم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها