برای نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه ها باید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مجوز صادر شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۸۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سالجاری 85 مترمربع از تابلوهای غیرمجاز درمحورهای مواصلاتی استان قلع وقمع شده اند، گفت: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها امکان‌پذیر است و عملیات پاک‌سازی تبلیغات دیوارنویسی و کوه نوشته‌ها در سطح جاده‌های برون‌شهری در راستای ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام می‌گیرد، ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده‌های استان را نیز در پی خواهد داشت.

ایرج دست نشان افزود: محورهایی که تردد بیشتری دارند ،، بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای را نیز در خود جای داده‌اند و در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، کوه نویسی و دیوارنویسی فاقد مجوز در سطح جاده‌های استان، این اداره کل نسبت به پاک‌سازی و قلع و قمع آن‌ها، وفق اختیارات قانونی واگذار شده، اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: گاهی مشاهده می‌شود که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، به‌صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می‌کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: بی‌تردید این اقدام آن‌ها سبب دیده‌ نشدن تابلوهای علائم راه‌ها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، منجر به سوانح رانندگی می‌شود. به همین خاطر متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به این اداره‌کل و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.

دست نشان خاطر نشان ساخت: نصب تابلوها در حاشیه راه‌ها دارای ضوابط و استانداردهایی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی، وضعیت دید در شب و ... را دارا است و مطابق تبصره ۲ ماده ۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب سال ۱۳۷۹ و بند ح ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۷ اصلاحی قانون یاد شده نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های قانونی کشور صرفاً با مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز است و در صورت عدم رعایت این ضوابط و اختیارات قانونی محوله به وزارت راه و شهرسازی، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.25
ارسال نظرات