سرهنگ علی ترکاشوند گفت: بر اساس تقویم اجرایی بسته شده تعداد 1080 نفر خواهران بزرگوار جهادی و 2120 نفر برادران جهادگران در این اردوها حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۸۸۸۸۰۹۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
سرهنگ علی ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات گروه های جهادی استان البرز در تابستان96 با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان 12 گروه جهادی برای خدمت رسانی به مناطق مختلف اعزام شده اند اظهار داشت:  114 گروه جهادی دیگر تا پایان این فصل آماده اعزام می باشند که از این تعداد 32 گروه دانشجویی و مابقی محلات می باشند.

اعزام 3200 نفر جهادگر در قالب 126 گروه جهادی تا پایان تابستان به مناطق محروم داخل و خارج از استان/خودسازی محور اصلی اردوهای جهادی

وی در خصوص جامعه هدف گروه های جهادی گفت: جامعه هدف ابتدا غنی سازی اوقات فراغت خود عزیزان جهادگر و همچنین محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق کمتر برخودار با شعار "می سازیم تا ساخته شویم" خواهد بود. 

رئیس بسیج سازندگی البرز با اشاره به اینکه از 126 گروه جهادی 46 گروه به مناطق محروم 6 استان کشور اعزام خواهند شد افزود: استان های هدف شامل خراسان رضوی، گیلان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان خواهد بود.

سرهنگ علی ترکاشوند اولویت خدمت رسانی گروه های جهادی را "استان البرز" دانست و تصریح کرد: اولویت اعزام داخل استان می باشد همانگونه که در آمارهای ارائه شده مشخص است بیش از 85 درصد اعزام ها داخل استان برنامه ریزی شده است. 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی بر اساس نیاز روز و اولویت های ضروری منطقه هدف برنامه ریزی می گردد بیان داشت: با توجه به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال به عنوان شعار سال از طرف امام خامنه ای ابلاغ گردیده است، لذا راهبرد بسیج سازندگی استفاده از ظرفیت های انسانی متخصص بسیجی در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی می باشد. 

رئیس بسیج سازندگی البرز با اشاره به اینکه 3200 نفر جهادگر برادر و خواهر در قالب 126 گروه جهادی تا پایان تابستان به مناطق محروم داخل و خارج از استان اعزام خواهند شد اظهار داشت: بر اساس تقویم اجرایی بسته شده  تعداد 1080 نفر خواهران بزرگوار جهادی و 2120 نفر برادران جهادگران در این اردوها حضور خواهند داشت. 

سرهنگ علی ترکاشوند در پاسخ به این سوال که "آیا دانش اموزان هم به ارئدوهای جهادی اعزام خواهند شد" گفت: در سنوات گذشته دانش آموزان در اردوهای جهادی طرح هجرت 3 تابستان شرکت می کردند که در این طرح برنامه های متنوعی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه با توجه به استقبال چمشگیر گروه های جهادی محلات به شرکت در اردوهای جهادی بخش قابل توجهی از این گروه ها با حضور دانش آموزان در مناطق محروم برگزار خواهد شد. 

وی با بیان  اینکه محور اصلی اردوهای جهادی خودسازی جهادگران از طریق غنی سازی اوقات فراغت جوانان در این اردوها میباشد تصریح کرد: جوانان با حضور در عرصه های متنوع خدمات رسانی، محرومیت زدایی با رویکرد فرهنگی ضمن آشنایی با محرومیت علاوه بر پاداش معنوی (مانند خودسازی، ایثار، صبر، استقامت، اخلاص و...)  این کار خیر زمینه مهارت افزایی ، توانمند سازی، کادرسازی،  افزایش انگیزه های کار و تلاش، آشنایی با کار گروهی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و بسیاری دیگر مولفه های موفقیت در زندگی اجتماعی را در پی خواهد داشت بررسی های انجام شده بیانگر این است که افرادی که توفیق حضور در اردوهای جهادی را پیدا می کنند در آینده شغلی آنها نتایج ارزنده ای به وجود آمده است. 


رئیس بسیج سازندگی البرز در پایان خاطر نشان کرد: ویژگی های اردوهای جهادی امسال نسبت به سال های گذشته دادن اختیار بیشتر به جهادگران در برگزاری اردوهای جهادی می باشد در سال های قبل اردوها در محدوده زمانی یک، سه، هفت و ده روزه برگزار می شد که با برداشتن این محدودیت با رویکرد نفر روز اردو آسودگی خاطر بیشتری برای عزیزان جهادگر در جهت اجرای بهینه تر اردو فراهم گردیده است. 









ارسال نظرات
پر بیننده ها