مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام رضا(ع) عنوان داشت: از مجموع بیش از ۵ هزار مسجد در خراسان رضوی ۵۸۵ مسجد در طرح «مسجدمحوری» معرفی شده‌اند که ۴۰ مسجد بعنوان مرحله اول طرح بعنوان مسجد الگو معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۸۸۱۲۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
سرهنگ پاسدار  یحیی سالاری در همایش توجیهی طرح مسجد محوری که با حضور ائمه جمعه و جماعات ۹ شهرستان جنوب خراسان رضوی شامل؛ تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، بردسکن، بجستان، خلیل آباد، رشتخوار، مه ولات و زاوه از صبح امروز در حسینیه شهید برونسی سپاه تربت حدریه در حال برگزاری است به تشریح طرح مسجد محوری پرداخت و افزود: این طرح با مدیریت ائمه جماعات و با هدف تبیین و ترویج اهداف متعالی انقلاب اسلامی و سیاست گذاری این اهداف در اقشار مختلف جامعه از سوی سازمان بسیج مستضعفین ابلاغ شده که در مرحله اول هر شهرستان یک مسجد الگو را معرفی می کند.
 
سرهنگ یحیی سالاری اظهار کرد: از مجموع بیش از ۵ هزار مسجد در خراسان رضوی ۵۸۵ مسجد در سطح استان در این طرح پیش بینی شده که ۴۰ مسجد بعنوان مرحله اول طرح بعنوان مسجد الگو معرفی می شوند.
 
وی مساجد الگو را در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بتوانیم در مرحله اول تنها ۱۰ درصد از مساجد استان را هم تراز با سیاست ها و آرمان‌های انقلاب قرار دهیم نتایج مطلوبی در جامعه خواهد داشت، کما اینکه در سیاست های بلند مدت این طرح بیش از این رقم پیش بینی شده است.
 
سالاری بیان کرد: این طرح بر اساس میزان نقش افراد در مساجد تدوین شده و اگر ائمه جماعت و یا هیئت امنائی بر خلاف مسیر حرکت کند و یا اینکه زاویه ای با انقلاب اسلامی داشته باشد به طور حتم چاره اندیشی می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: جلوه هائی از اسلام آمریکائی بصورت خزنده در کشور نفوذ پیدا کرده و برخی متاسفانه این مسئله را انکار کرده و از روشنگری در خصوص آن واهمه دارند.
 
وی گفت: در اسلام امریکائی مساجد، موذن، نمازگذار و ائمه جماعات در جای خود قرار دارند اما هیچ خاصیتی ندارند و تنها به عبادت فردی می پردازند و این نوع دینداری از نظر اسلام ناب محمدی(ص) مردود است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها