خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی مرند:

45درصد محصولات باغی مرند صادر می شود/ مرند رتبه نخست تولید زردآلو

مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: 16 رقم محصول سردرختی با میانگین 169 هزار و 700 تن در سال در این شهرستان تولید و از این مقدار 45درصد به کشورهای آسیای میانه و ترکیه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۵۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج  از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، منوچهر رحمانی افزود: بقیه تولیدات باغی به صورت تازه خوری و یا پس از فراوری در خود شهرستان و یا سایر نقاط کشور مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه در حدود 44 هزار تن زردآلو در این شهرستان تولید می شود، گفت: از این میزان تولید 25درصد به صورت تازه خوری مصرف و 75درصد فرآوری می شود.
وی گفت: به علت حوادث طبیعی اوایل بهار از جمله سرمازدگی و عدم تلقیح گل درختان زردآلو کاهش 60 تا 70 درصدی تولید این محصول در سال جاری پیش بینی می شود.
رحمانی خاطرنشان کرد: شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده است و حدود 3000 نفر در امر تولید و فرآوری این محصول اشتغال دارند.
وی با اشاره به اینکه 35 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان فعال است، گفت: زردآلو، سیب، گردو، بادام، پسته، آلو، گوجه سبز، گیلاس و آلبالو از جمله محصولات باغی این شهرستان است.
رحمانی با بیان اینکه شهرستان مرند به عنوان بزرگترین قطب تولید خشکبار قیسی محسوب می شود، گفت: کشاورزان شهرستان به تولید قیسی اهمیت زیادی می دهند و سالهاست از طریق آبا و اجداد خود نحوه تولید قیسی و برگه را به صورت سینه به سینه حفظ کرده اند و اکنون نیز با تکیه بر تجربه و امکانات سنتی در تولید قیسی حرف اول را در منطقه می زنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها