خبرهای داغ:
دفتر «آیت الله العظمی جوادی آملی» دیروز با حضور «حجت الاسلام دکتر مرتضی جوادی آملی» در تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۶۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ابنا، حجت الاسلام دکتر مرتضی جوادی آملی در این آیین گفت: تبریز صحنه ایثار و گذشت و شهادت ها و میدان همه خوبی ها و حماسه ها است و  از این مردم عحیب نیست که برای احیای فرهنگ مرجعیت که جایگاه کتاب و سنت الهی است؛ این مجلس باشکوه را برپا کنند.

وی ادامه داد: سلام و دعای والد بزرگوار، حضرت آیت الله جوادی آملی را برای یکایک شما ابلاغ می کنم؛ وقتی عازم این سفر بودم در محضر ایشان بودم که فرمودند به همه عالمان و مومنان شایسته این دیار، سلام و دعای مرا ابلاغ کنید.

رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء با اشاره به عظمت خلقت انسان در نظام آفرینش، خاطر نشان کرد: خدا در آفرینش هیچ موجودی به خود تبریک نگفت اما بعد از آفرینش انسان خود را  احسن الخالقین خطاب کرده و این موجود را اشرف مخلوقات دانست.

وی با بیان اینکه خداوند همه جهات کمالی را به انسان داده است؛ افزود: اگر انسان بخواهد در یک نظام اجتماعی پیچیده حیات داشته باشد و راه صحیحی را طی کند؛ صراطی می خواهد که از طریق پیامبر و قرآن میسر است.

«حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی» در ادامه به اهمیت جایگاه مرجعیت شیعه پرداخته و تاکید کرد: مرجعیت شیعه عصاره همه انبیا و اولیا و اوصیا است و هیچ مرتبه ای وجود ندارد که این مقام را بشناسد.

وی ادامه داد: تلالو مرجعیت شیعه از این خطه عالمان و حکیمان و ولایتمداران زینت یافت و درود بر این خطه که علامه طباطبایی و امینی را پروراندند که یکی قرآن و دیگری سنت را احیا کرده و به دنیا ارایه کردند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه مرجعیت شیعه باید به جایگاه خود برگردد؛ تصریح کرد: تقویت این پایگاه، تقویت اسلام و تشیع است و پیروان این مکتب در سراسر دنیا منتظرند تا بهترین افتاها را از علما بگیرند تا چراغ راهی برای راهشان اقتباس کنند.

وی اذعان داشت: علما باید تا می توانند به مرجعیت شیعی برگردند و عالمانی چون آیت الله بروجردی که فروغ اسلام را جهانی کرد؛ را به ایران و تبریز و قم اهدا کنند.

«جوادی آملی» تصریح کرد: مرجعیت و افتا محدود به طهارت و نجاست و مسایل عبادی فردی نیست بلکه امروز اقتصاد، مسایل بین الملل، حقوق بشر و محیط زیست باید سخن حق و درست را از جایگاه مرجعیت شنید؛ مرجعیتی که منابع آن وحیانی یعنی کتاب و سنت است.

وی به دیدار اخیر «آیت الله جوادی آملی» با رهبر معظم انقلاب اشاره داشته و گفت: در این دیدار تاکید شد که هر ۵۰ سال یک المیزان برای اسلام لازم است و این یعنی مرجعیت شیعه باید به جایگاه اصلی خود برگردد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: انسان‌های دریادل همانند علامه طباطبایی و جوادی آملی هستند که درّ گرانبهای دین را نشان می‌دهند، اگر ۴۰ سال گذشته علامه طباطبایی تفسیر المیزان داشته، اکنون شاگرد ایشان کتاب تفسیر «تسنیم» را در ۸۰ جلد منتشر کرده است.

وی تاکید کرد: آیت الله جوادی آملی متعلق به جهان اسلام است و آثار ایشان میراث شیعه و عصاره تلاش همه اندیشمندان شیعه است و مربوط به شخص نیست.

«دکتر مرتضی جوادی آملی» ضمن تاکید مجدد بر اهمیت جایگاه مرجعیت شیعه در جهان اسلام، بیان داشت: تضعیف مرجعیت آسیب جدی به حرمت نظام و ملت شیعه است.

وی اظهار داشت: اگر استحکام جامعه اسلامی و پیشرفت توسعه ملت را انتظار داریم، باید بیت مرجعیت را در حد و شأن خود اداره کنیم، این دفتر که تاسیس شده برای شخص نیست بلکه مردمی است.

رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء ادامه داد: دفاتر مرجعیت باید قلعه و دژ اسلام باشد و مردم به راحتی به آن تکیه کنند و همه اقشار برای تقویت شیعی جهت گسترش اندیشه‌های والا تلاش کنند.

در این آیین همچنین از تمبر یادبود دفتر «آیت الله جوادی آملی» با حضور علما و روحانیون و تعدادی از مسئولین رونمایی شد.

  دفتر «آیت الله العظمی جوادی آملی» در تبریز در خیابان دارایی روبروی مسجد صاحب الامر(عج) قرار دارد.

ارسال نظرات