در صورت آموزش بهره‌برداران برای مدیریت مطلوب باغ و همچنین رسیدن باغات به باروری کامل، انتظار می رود میزان برداشت پسته در هر هکتار از باغات استان به 10 تن نیز برسد.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۶۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت پسته در استان زنجان به 225 هکتار می رسد که 40 هکتار از این سطح هم اکنون به مرحله باردهی رسیده است.

بهنام اوجاقلو با اشاره به پیش بینی برداشت حدود 50 تن پسته از سطح باغات بارور استانزنجان افزود: باغات پسته استان زنجان فعلا جوان و جدیدالاحداث هستند و هم اکنون میزان باردهی آن ها در هر هکتار حدود یک هزار و 275 کیلوگرم است.

وی اظهار داشت: در صورت آموزش بهره‌برداران برای مدیریت مطلوب باغ و همچنین رسیدن باغات به باروری کامل، انتظار می رود میزان برداشت پسته در هر هکتار از باغات استان به 10 تن نیز برسد.

اوجاقلو با بیان اینکه طی دو سال اخیر بالغ بر 84 هکتار به سطح باغات پسته در استان زنجان اضافه شده است، تصریح کرد: به دلیل درآمدزایی بسیار خوب، پسته کاری با استقبال بالایی در استان زنجان مواجه شده اما چون کشت پسته در استان براساس نتایج تحقیقات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌گیرد تا کار کاملا مطالعه شده پیش رود، فعلا طرح توسعه پسته کاری در استان به کندی پیش می رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشت پسته در استان به دلیل اینکه نهال ها در داخل گلدان های پلاستکی هستند، چندان محدودیت زمانی ندارد و تا اواخر خرداد نیز قابلیت کشت دارد، خاطرنشان ساخت: برداشت پسته در استان نیز از اواخر مهر ماه آغاز می شود.

ارسال نظرات