خبرهای داغ:
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان عنوان کرد:
رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان گفت: 15 پرونده جرایم انتخاباتی در گلستان به دادگستری استان انتقال یافته که در حال بررسی است
کد خبر: ۸۸۸۸۲۷۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، عیسی غلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: شورای نگهبان به عنوان نهاد حاکمیتی، ملی و فراجناحی به انجام وظیفه و رعایت مُر قانون، شرع مقدس اسلام و اخلاق پای بند است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون به وظیفه خود برای سلامت انتخابات عمل می کند، افزود: در انتخابات اخیر دشمن با وجود فعالیت های رسانه ای از طریق رادیو و شبکه های تلویزیونی به اهداف خود نرسید.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان با توجه به تخلفات صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری تخلفاتی در کشور و استان گلستان رخ داده که این مشکلات به وجود آمده بخشی تخلف و بخشی جرم بوده است.

غلامی افزود: 15 پرونده جرایم انتخاباتی در گلستان به دادگستری استان انتقال یافته که در حال بررسی است، تخلفات و جرایم انتخاباتی مورد بازنگری قرار می‌گیرند و این جرایم دسته بندی نشده‌اند و مجازات آن بازدارنده نیست.

وی تصریح کرد: از بین این پرونده ها 12 مورد در رابطه با تخلفات انتخابات مدیران میانه دولت و یک مورد از مدیران رده بالاتر استانی و سه مورد دیگرآن مربوط به تخلفات ستادهای انتخاباتی بوده است.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان ادامه داد: در سراسر کشور هم پرونده‌هایی تشکیل شده و قوه قضائیه تعدادی از فرمانداران و استانداران را به دادگستری فرا خوانده است.

غلامی بازنگری در قوانین را یکی از مهمترین ضروریات خواند و گفت: بیشتر تخلفات صورت گرفته به دلیل این است که اکثر قوانین در دهه 60 نوشته و ضرورت دارد دولت با ارائه لایحه و یا مجلس از طریق ارائه طرح، بازنگری در مورد آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه هفت هزار نفر برای شبکه‎های انتخابات موجود در استان گلستان سازماندهی شدند، تصریح کرد: اگر قوانین مورد بازنگری قرار نگیرد هم شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود و گفته می‌شود که قوانین انتخاباتی مشکل دارد.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گلستان با بیان اینکه نهادهای موثر دیگر هم در انتخابات مورد هجمه قرار می‌گیرند، گفت: این نهادها نقش تاثیرگذاری در مقابله با نفوذ دشمنان دارند و به همین دلیل مورد هجمه دشمنان و عناصر جاهل داخلی قرار گرفته‌اند.

غلامی تصریح کرد: شورای نگهبان نقش اساسی در سالم سازی ارکان حاکمیت دارد که باید توجه داشت هر فردی  بخواهد این نهادها را تضعیف کند باید به صداقت و دلسوزی‌ اش برای آرمان های انقلاب اسلامی شک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها