خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوی طرح هجرت3 تا 15 شهریور ماه ادامه دارد گفت: بیش از 250 تیم دانش آموزی 10 روزه برای اجرای طرح هجرت3 تابستان ساماندهی شده اند.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۷۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

غلامرضا اردونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم ما در یک اقدام مشترک با آموزش پرورش طرح هجرت 3 در جهت بهسازی، مرمت و زیبا سازی مدارس است.

وی با بیان اینکه از سال 79 این برنامه شروع شده است افزود: اردو 10 روزه و مجریان دانش آموزان هستند. یک همکار فرهنگی متولی و هماهنگ کننده و یک روحانی همراه دانش آموزان است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه طرح هجرت خاص تابستان است عنوان کرد: سال گذشته 3 هزار نفر اردو بوده است. عرصه های کار یا فعالیت مجموعه آموزش و پرورش، مدارس ،ادارات و مکان های وابسته به آموزش و پرورش است .

وی عرصه های کار در طرح هجرت3 را نقاشی، خطاطی، دیوار نویسی، بهسازی، کف سازی و زیبا سازی مدارس عنوان کرد و افزود: بخش دوم مربوط به سایر ادارات و نهاد ها است که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "باید در طرح هجرت از ظرفیت و توان جوانان استفاده شود" در استان علاوه بر آموزش و پرورش با پنج دستگاه دیگر قرارداد داریم .

اردونی ادامه داد: امسال بعد از ماه مبارک رمضان در اکثر شهرستان های استان کار شروع شده است و نسبت به گذشته کیفیت کار و میزان رضایتمندی صاحبان کار افزایش پیدا کرده است

وی اظهارداشت: براساس برنامه ابلاغ شده 2هزار و 600 نفر اردو سهمیه داریم که با توجه به ظرفیت های موجود استان بیش از این تعداد محقق می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: هماهنگی با اساتید در بخش های مختلف صورت گرفته و از نیروهای متخصص و استاد کار در این طرح استفاده می شود.

وی ادامه داد: کار دومی که در استان به صورت فعال و پویا توسط گروه های جهادی انجام می شود اردوهای جهادی یک روزه و سه روزه دانش آموزی برای استفاده از ظرفیت جوان و نوجوان در محلات است.

اردونی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانش آموزی با هدف کمک به خانواده های نیازمند از سال گذشته آغاز کردیم و سه تیم اعزام شدند گفت: در سه ماهه اول سال 96 با توجه به نیاز هر منطقه بیش از 40 نفر در اردوها شرکت داشته اند .

وی با بیان اینکه این ظرفیت در دانش آموزی وجود دارد که در طول سال تحصیلی نیز این اردوها ادامه داشته باشد افزود: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز با بسیج سازندگی قرارداد داریم و در جهت محرومیت زدایی با جهاد علمی و آموزش های خاصی که در جامعه هدفمان داریم نقش آفرینی دانش آموزان را خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه اردوی طرح هجرت3 تا 15 شهریور ماه ادامه دارد و اختتامیه در شهرستان ها انجام می شود ادامه داد: بیش از 250 تیم دانش آموزی 10 روزه برای اجرای طرح هجرت3 تابستان ساماندهی شده اند و به مرور به عرصه های مختلف ارجاع شده است.

وی اظهارداشت: عرصه های کاری برای دختران و پسران کاملا مجزا و محیط ها مستقل است و حق الزحمه ای به عنوان هدیه به دانش آموزان تقدیم می شود.

اردونی خاطرنشان کرد: دانش آموزان استاد کار در زمینه نقاشی و خطاطی داریم. دانش آموزی که 5 سال کار کرده است امروز صاحب فن و خبره است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها