با توجه به حساسیت روحی و سنی کودکان و نوجوانان باید تلاش کنیم نگاه‌های تربیتی با شرایط روحی آن‌ها متناسب باشد.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۷۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان امروزی دانست و گفت: بارها در برنامه‌های فرهنگی مختلفی هم‌چون جشن تکلیف دانش‌آموزان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان برگزار شده حضور داشته‌ام و معتقدیم حضور امروز ما در عرصه‌های مختلف موقتی است و در آینده این کودکان و نوجوانان باید اداره امور کشور را برعهده بگیرند.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به این‌که همواره تلاش کرده‌ام آنچه از دستم برمی‌آید برای انجام فعالیت‌هایی که به آموزش و پرورش مرتبط است انجام دهم افزود: با توجه به حساسیت روحی و سنی کودکان و نوجوانان باید تلاش کنیم نگاه‌های تربیتی با شرایط روحی آن‌ها متناسب باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی کشورند اظهار داشت: هر چه در زمینه آموزش و پرورش هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که ادبیات تربیتی گذشته پاسخ‌گوی نوجوانان امروزنیست، تصریح کرد: بسیار شاهد بوده‌ایم که خانواده‌ها علی‌رغم تمام هزینه هایی که برای فرزندان خود دارند کمک به مدرسه ها و آموزش‌های دینی را که موجب سلامت فکری بچه‌ها می‌شود هزینه اضافه می‌دانند.

وی در پایان با اشاره به این‌که انجام فعالیت‌های تربیتی برای کودکان وظیفه سنگین و دشواری است ادامه داد توصیه می‌کنم مسوولان و فعالان عرصه آموزش و پرورش برای تغییر این نگاه با استفاده از ابزاری هم‌چون تبلیغات در میان خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنند چرا که هزینه برای سلامت روحی کودکان و نوجوانان هم‌چون هزینه سلامت جسمی آن‌ها مهم و ضروری است.

ارسال نظرات