کشت ذرت دانه‌ای در ۳ هزار هکتار

امسال ذرت دانه ای در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد کشت می شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۳۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با اعلام این خبر گفت: کار کشت ذرت دانه ای در 3 هزار هکتارکشت ذرت دانه‌ای در مناطق گرمسیری استان از ابتدای تیرماه آغاز و تا نیمه مردادماه ادامه دارد.
عسکری افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن ذرت دانه‌ای از اراضی کشاورزی استان برداشت شود.
وی از خرید تضمینی ذرت دانه‌ای توسط شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: هنوز قیمت خرید تضمینی این محصول از مرکز اعلام نشده و درصورت تعیین و ابلاغ آن به استان از طریق اصحاب رسانه به کشاورزان استان اطلاع رسانی می‌شود.
عسکری با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۱۳ هزار تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است افزود: مطالبات کشاورزان پارسال به طور کامل پرداخت شده است.
وی هماهنگی با مدیریتهای جهاد کشاورزی محل سکونت خود قبل از کشت ذرت برای تهیه بذر و کود مناسب و مورد تایید این اداره را ضروری دانست و از آنان خواست از روشهای نوین آبیاری و مکانیزه کشت استفاده کنند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات جهت خرید ماشین آلات مکانیزه کشاورزی وجود ندارد گفت: به متقاضیان تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی متناسب با مبلغ مورد نیاز با سود ۱۵ درصد و با بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار