مسئول دفتر شورای نگهبان در ابرکوه گفت: ضمانت صیانت از اسلامیّت نظام با شورای نگهبان است و به همین دلیل مورد هجمه و احیاناً توهین هم قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۵۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان، مسئول و اعضای دفتر نمایندگی این شورا در شهرستان با حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام محمد تقی فتاحی مسئول دفتر نهاد شورای نگهبان ضمن ابراز امتنان از امام جمعه در خصوص همراهی با این شورا در همه برنامه ها خصوصاً انتخابات اظهار کرد: ناظرین و بازرسین این شورا همواره برای حُسن انجام وظیفه با همه وجود حاضر بوده و هستند و هرگز در کارشان سیاسی کاری نداشتند.

با اشاره به اینکه ضمانت صیانت از اسلامیّت نظام با شورای نگهبان است و به همین دلیل مورد هجمه و احیاناً توهین هم قرار می گیرد، افزود: نظارت بر انتخابات مختص شورای نگهبان قانون اساسی در ایران نیست، بلکه این نظارت به نوعی در دیگر کشورها هم هست و کسانیکه وجود شورای نگهبان را مخصوصاً در انتخابات بر نمی تابند؛ باید بدانند که همین فعالیت را کشورهای غربی هم دارند و تابع قانون خودشان هستند.

رمز موفقیت شورای نگهبان در انتخابات؛ نیروهایی سابقه دار، با تجربه و کاردان است
حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ضمن گرامیداشت هفته شورای نگهبان گفت: تأسیس شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از اسلامیت نظام از الطاف جلیّه الهی بود، که به فرموده مقام معظم رهبری، این شورا نماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلوب مؤمنین است.

گفت: این شورا مهمترین دستگاهی است که در اوج اقتدار قانونی و معنوی قرار دارد و مسئولیت پشتیبانی از نظام را به صورتی امین و مؤتمن با حفظ هویت نظام به عهده گرفته است و مانع از انحراف و استحاله تدریجی شده و اساساً کاری اساسی دارد.

شورای نگهبان مرجع حل اختلاف در قانون اساسی است و در بحث انتخابات نیز صیانت بخش سلامت انتخابات است و رمز توفیق این شورا در انتخابات به این است که دارای نیروهایی سابقه دار، با تجربه و کاردان است، که در هر انتخابات حضوری فعال دارند.

با گذشت 37 سال از حضور برکت دار این شورا در رأس نظام و تجربه نظارت بر انتخابات پرشمار، می تواند بدون واهمه از مهاجمان، ضامن جمهوریت و اسلامیّت نظام باشد.

ارسال نظرات