کد خبر: ۸۸۸۸۳۶۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، ازمنظر جامعه شناسی احداث پارک بانوان؛درواقع پاسخ به نیازی است که به دلیل محدودیت های جامعه یا ترجیح شخصی،برای بانوان به وجود آمده است وبه اعتقاد برخی ازجامعه شناسان،این مساله می تواند تا حدی به تخلیه هیجانات زنان منجر شود.

از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند،توجه به ورزش وتفریح آنان درراستای زندگی بهترامری ضروری است،این در حالی است که امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی به بانوان در شهر ناچیز است یا اصلا وجود ندارد.

با توجه به این مهم ایجاد فضاها و پارک های مخصوص بانوان که درآن بتوانند بدون محدودیت پوششی وامنیت بالا به تفریح و سرگرمی بپردازند چند سالی است دردستور کار شهرداری ها قرار گرفته است اما بانوان هراتی هیچ سهمی از پارک های شهر برای ورزش و تفریح ندارند،زیرا فضای سالم و مناسب برای آنها وجود ندارد.

شهرستان خاتم یکی از شهرستان هایی در استان یزد است که شاهد معضل نبود پارک مختص بانوان است و بانوان شهرستان از نبود امکانات ورزشی و رفاهی وهمچنین دادن وعده و وعیدهای غیراجرایی رنج می برند و گویا این وعده قرار نیست به این زودی ها تحقق پیدا کند.

بانوان هراتی از حداقل امکانات تفریحی و ورزشی محروم هستند

یکي از بانوان هراتی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم اظهار داشت: احداث پارک بانوان در شهر هرات از نیازهای اساسی بانوان این شهر است که امیدواریم در سایه توجه مسئولان به تحقق شعارها و وعده ها سریع تر اجرایی شود.

دهقان افزود: بانوان درهرات از حداقل امکانات تفریحی و ورزشی محروم هستند.

ارسال نظرات