مدیرگروه جهادی ولایت یاوران سلامت گفت: استقرار گروه‌های جهادی یاوران ولایت و حامیان سلامت و امنیت برای ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان با اولویت ایثارگران و خانواده شهدا و نیازمندان ساکن در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر زاهدان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۷۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ، پیش از ظهر امروز جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری سیستان و بلوچستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرگروه جهادی ولایت یاوران سلامت در این جلسه اظهار کرد: ترویج و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین مکانیزم‌های دفاعی دین مبین اسلام برای دفاع جامعه در برابر هجوم فرهنگ های غیر خودی و مخرب بشمار می آید.

نادر میری افزود: ایثارگری و شهادت طلبی که اوج آگاهی یک انسان و تقرب او به خداوند متعال و رسیدن به عالی ترین درجه کمال محسوب می‌شود، نقش موثر و بسزائی در حفظ دین و ارزشهای  دینی و استقلال کشور دارد و همه ارگانها و نهادها بالاخص ارگانهای آموزشی و نهادهای انقلابی از جمله آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ائمه جمعه و‌جماعات  و امثالهم در ترویج و اشاعه  فرهنگ ایثار و شهادت  و با مشارکت مردمی  برای نسل فعلی و نسلهای آینده،  مسئولیت محوری و اساسی  دارند.

وی ادامه داد: باید نسل جدید بدانند که امنیت و آسایش فعلی آنان مرهون رشادتها، جان فشانی ها و از خود گذشتگی‌های افرادی است که دل در گرو اسلام و ولایت فقیه و انقلاب اسلامی داشته اند.

مدیرگروه جهادی ولایت یاوران سلامت گفت:  مراقبت و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت نیز به جهت عدم تغییر وتحول، امری بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است و برگزاری همایش‌ها ، نشر کتب و مجلات، ایجاد نمایشگاهها ، حمایت از ورزشکاران جانباز و ایثارگر، استفاده از چهره های علمی و فرهنگی ، طرح در خطبه های نماز جمعه و غیرو  از راههای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت که ریشه قرآنی دارد محسوب می‌شود.

مدیرگروه جهادی ولایت یاوران سلامت بسیج کارمندان سپاه سلمان به تشریح برخی از اقدامات حوزه مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امور خانواده معظم شاهد وایثارگران پرداخت و افزود:  تکریم و حفظ منزلت و جایگاه ارزشمند خانواده شهدا و ایثارگران گرامی با تمام توان و امکانات موجود ،اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی است.

این مسؤول ادامه داد: گروههای جهادی یاوران ولایت وحامیان سلامت و امنیت برای ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان با اولویت ایثارگران گرامی و نیازمندان ساکن در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر زاهدان، مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و سایر نیازمندان تشکیل شده و تعمیم این گروهها به سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره و گرامیداشت شهدای عرصه سلامت استان همواره در دستور کار قرار دارد، گفت: مقدمات تجهیز اتاق عمل انجام ایمپلنت و خریداری دستگاه لیزر درمانی بدون احساس درد بیمار و‌خونریزی و  برای اولین بار دراستان فراهم شده است و‌برای ایثاگران عزیز تخفیفات ویژه لحاظ می‌شود.

میری با تاکید بر اینکه توجه به سلامت خانواده شهدا در اولویت قرار دارد، گفت: ایجاد شرایط اعزام  فوری همسر شهید والامقام شهید ستوده که به کما رفته بودند و سلامتی ایشان در معرض خطر جدی قرار گرفته بود  از طریق تامین آمبولانس هوائی به تهران و با هماهنگی بنیاد شهید استان، بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان و تهران در دستور کار قرار گرفت و ایشان در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برند.

ارسال نظرات