خبرهای داغ:
نشست سیاسی ناحیه امام حسن مجتبی(ع) به همت معاونت سیاسی و با موضوع «رسانه و تبلیغات و دموکراسی» و با حضور کارکنان پایور وظیفه در حسینیه ثارالله ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۸۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷

بررسی «رسانه و دموکراسی» در نشست سیاسی ناحیه امام حسن مجتبی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، داود هاشمی ماد از کارشناسان سیاسی ناحیه امام حسن مجتبی(ع) طی سخنان در نشست سیاسی ناحیه به موضوع بایدها و نبایدها در انتخابات پرداخت و ابراز داشت: در مطبوعات و رسانه ها همه می بینید که انتخابات چیزی نیست که فقط در داخل کشور ما برگزار شود بلکه در اکثر کشورها انتخابات برگزار می شود به غیر از کشورهایی که حکومت پادشاهی و یا دیکتاتوری دارند مردم در حکومت دخالتی ندارند.

وی افزود: انتخابات در بعضی از کشورها متفاوت است برای مثال در کشور آمریکا که دو حزب جمهوریخواه و دمکرات وجود دارد اینها بر اساس توانمندیهای خودشان ساختارهایی را تشکیل می دهند و برای رسیدن به اوج قدرت در رأس حاکمیت که مقام ریاست جمهوری به عنوان مقام اول کشورشان است تلاش می کنند و به اقداماتی دست می زنند تا به این مقام برسند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در انتخابات کاندیداها با تأثیر بر افکار عمومی از طریق تبلیغات و وعده هایی که به مردم می دهند در تلاش برای بدست آوردن اکثریت آراء هستند. در کشور آمریکا مردم در انتخابات شرکت می کنند اما نخبگان ایالت ها تصمیم نهایی برای انتخاب کاندیدای مورد نظر را می گیرند.در کشور ایران کانیدا ها با رأس مستقیم مردم انتخاب می شوند.

هاشمی ماد در ادامه افزود: درایران مردم تأثیر گذار و تعیین کننده حکومت هستند ولی در بعضی از کشورها مردم هیچ تأثیری در روند حکومتشان ندارند و هیچ دخالتی نمی کنند؛ حضور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم تعیین کننده جمهوریت نظام اسلامی هستند.


ارسال نظرات