حافظی عنوان کرد

آبیاری مزارع سبزی، گندم، بلال و چغندر با فاضلاب

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهد آبیاری برخی از مزارع شهر تهران با فاضلاب هستیم و باید جلو این اتفاق گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۴۷۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، رحمت الله حافظی در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته موضوع آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام در مناطق جنوبی تهران مطرح شد و آن زمان فرماندار ری با حضور در شورای شهر تهران این وعده را داد که جلو این اتفاق گرفته شود.

وی افزود: دغدغه آبیاری مزارع با فاضلاب امسال نیز وجود داشت و بر همین اساس تیم‌هایی برای رصد در محل حاضر شدند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تکرار آبیاری مزارع با فاضلاب تصریح کرد: این اتفاق هنوز تکرار می‌شود و در بعضی از محلات جنوب شهر تهران شاهد آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب هستیم.

حافظی ادامه داد: در محلات شهید بهشتی و، ولی آباد آبیاری مزارع با فاضلاب متوقف شده، اما در محله عباس آباد کار زراعت گندم، بلال و چغندر با فاضلاب خام صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور آبیاری مزارع بامیه با فاضلاب خاطرنشان کرد: در ضلع غربی بهشت زهرا بعد از صالح آباد، یک آبنما ساخته شده که پشت این آب نما مزارع بامیه و سبزیجات با پساب فاضلاب انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران با بیان اینکه " برخی از دستگاه‌های اجرایی در اجرای وظایف خود تعلل می‌کنند" گفت: در حال حاضر شاهد تعلل دستگاه‌هایی از جمله جهاد، آب و فاضلاب و شبکه بهداشت جنوب تهران هستیم.

حافظی خواستار ورود دادستانی تهران به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب شد و اذعان کرد: از دادستان تهران درخواست می‌شود به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب ورود پیدا کرده تا جلو این روند متوقف شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار