برپایی نمایشگاه بدون مجوز در پارس آباد

در حالي معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از عدم صدور مجوز براي داير شدن نمايشگاه مبلمان در پارس آباد خبر مي دهد كه در اقدامي اين نمايشگاه روز گذشته افتتاح شد!
کد خبر: ۸۸۸۸۵۰۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از  آران مغان، در روزهای پاياني ماه تير و در حالی که می رفت تا بازار فروش مبل و لوازم خانگي در تب گرماي تابستان کمی رونق بگیرد، توسط بخش خصوصی و تحت عنوان نمایشگاه تخصصی مبلمان و لوازم منزل در شهرستان پارس آباد روز گذشته برپا شد، اما شواهد حکایت از آن دارد که این اقدام به لحاظ قانونی خلاف بوده است.

 

این نمایشگاه در حالی در نزديكي ميدان باكري در سالن شهيد شيرزاد داير شده که طبق قانون مجریان برگزاری این نمایشگاه می‌بایست پس از دریافت مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت، نسبت به برپایی نمایشگاه مذکور در شهرستان اقدام می‌کردند، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برپایی این نمایشگاه، بدون مجوز اداره متولی صورت گرفته و حاشیه‌هایی نیز به همراه داشته است.

 

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این‌باره به خبرنگار آران مغان گفت: با اينكه صورتجلسه اي از سوي فرمانداري، اداره صنعت و معدن و اصناف پارس آباد براي برپا شدن نمايشگاهي به درخواست اصغر رفيعي به اين سازمان ارسال شده است، اما به دنبال همين صورتجلسه ارسالي، نامه اعتراض آميزي هم از سوي اتحاديه و هم اصناف اين شهرستان به دست ما رسيده است.

 

مسعود تبادلي با بيان اينكه به دنبال اين اعتراض قرار شد جلسه اي در اين زمينه از سوي مسوولان زيربط پارس آباد تشكيل و خروجي اين جلسه به اين سازمان اعلام شود، افزود: ما منتظر خروجي اين جلسه هستيم كه تكليف مشخص شود به داير شدن اين نمايشگاه مجوز فعاليت صادر شود يا نشود.

 

وي اين را هم اضافه كرد: تا پايان روز دوشنبه 26 تير ماه هیچ مجوزی در این رابطه از ناحیه اداره و یا اين سازمان براي داير شدن نمايشگاه مبلمان تخصصي و لوازم خانگي در پارس آباد صادر نشده است.

 

در حالي معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از عدم صدور مجوز براي داير شدن نمايشگاه مبلمان و لوازم خانگي در پارس آباد خبر مي دهد كه در اقدامي اين نمايشگاه روز گذشته افتتاح شد!

 

به دنبال افتتاح اين نمايشگاه كه مجوز فعاليت آن هنوز از سوي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل كه تنها مرجع صدور مجوز نمايشگاههاي تخصصي مبلمان است، صادر نشده است موجي از نارضايتي بازاريان و صنف فروشندگان لوازم خانگي و مبلمان در شهرستان پارس آباد را به همراه داشته است. بطوري كه اهالي اين صنف در طوماري امضاء شده به امام جمعه پارس آباد كه رونوشت آن به فرمانداري، تعدادي از ادارات و نهادهاي نظامي و امنيتي نيز ارسال شده خواستار توقف برپایی نمایشگاه تخصصی مبلمان شدند.

 

از سويي شنيده ها حاكي از آن است به دنبال پيش آمدن اين مسائل، اصناف پارس آباد مغان در نامه اي به دستگاههاي قضايي و امنيتي اين شهرستان خواستار پلمپ اين نمايشگاه شده است.

 

سؤال اینجاست که چطور ممکن است در شهر کوچکی مانند پارس آباد این‌گونه ناهماهنگی صورت گیرد و نمایشگاهی خارج از ضوابط قانونی برگزار شود و آب از آب تکان نخورد؟!

 

باید توجه داشت برپایی نمایشگاه‌های غیرقانونی گاهی می‌تواند به دلیل عدم انجام تعهدات و همچنین به دلیل ارائه اجناس بی‌کیفیت، مردم عزیز را متضرر نماید و بی‌شک هیچ‌کسی در این زمینه پاسخگو نخواهد بود.

 

از طرفی اگر خدای‌ناکرده اتفاقی در مکان غیراستاندارد این قبیل نمایشگاه‌ها که بدون رعایت مسائل امنیتی و ایمنی برپا می‌شود، روی دهد، چه می‌شود و آیا کسی در این زمینه مسئولیتی دارد؟

 

 
/// 
ارسال نظرات
آخرین اخبار