از سوی انتشارات سروش؛

کتاب « لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز» منتشر شد

چاپ نخست کتاب « لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز » تألیف سعید ابوطالب از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد
کد خبر: ۸۸۸۸۵۲۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیا واقع در غرب آسیا و خاورمیانه است، و در مقیاس تاریخ سیاسی جهان، کشور جوانی است، اما اهمیت تاریخی، نحوۀ شکل‌گیری جایگاه جغرافیایی، و ترکیب جمعیتی آن به‌گونه‌ای است که این کشور را در کانون توجه سیاستمداران و قدرت‌های نظامی و اقتصادی منطقه و جهان قرار داده است.

مؤلف کتاب که از مستندسازان کشورمان است در پی معرفی این کشور دوست، در بحبوحۀ جنگ معروف سی‌وسه روزۀ اسرائیل با لبنان و در ایامی پس از آن، با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تأثیرگذار در جریانات سیاسی این کشور از نزدیک ملاقات و گفتگو کرده و مجموعۀ اطلاعاتی مفیدی در قالب این کتاب فراهم آورده که ضمن اینکه برای خوانندۀ عام جذاب و مفید است برای دانشجویان و محققان رشته های علوم سیاسی، مطالعات جهان، روابط بین الملل، و یا فعالان عرصه بیداری اسلامی به‌عنوان منبعی پژوهشی استنادپذیر است.

کتاب حاضر دو ویژگی قابل توجه دارد: اولا، اطلاعات گسترده و ارزشمندی از تاریخ لبنان و پیشینه سیاسی این کشور تا تحولات دهه های اخیر را به شکل جامع و خلاصه در متن کتاب گردآورده است، و ثانیا حقایقی انحصاری و دست اول را در خلال گفت و گوهای اختصاصی خود با مهم ترین چهره های سیاسی لبنان به خواننده ارائه می کند و این همه را با نثری روان و خواندنی به مخاطب عرضه می دارد.

این اثر در شش فصل با عناوین ساختار قدرت سیاسی لبنان، لبنان بعد از پیمان طائف، دگرگونی های لبنان در آغاز قرن 21، جنگ سی و سه روزه، لبنان پس از سی و سه روز و لبنان آینده به نگارش درآمده است.

چاپ نخست کتاب « لبنان قبل و بعد از 33 روز» در 220 صفحه از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث سیاسی و منطقه ای قرار گرفت.

ارسال نظرات