مصطفی برزگر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام؛
حجت الاسلام مالمیر با تاکید بر اینکه علاوه بر خودکفایی هدف دیگر اقتصاد مقاومتی، رفاه مردم است، گفت: رفاه در طراز انقلاب اسلامی یعنی اینکه جوانی بتواند کار داشته باشد،کارآفرینی کند نه صرفا استخدام شود، درآمد مکفی برای تشکیل خانواده پرجمعیت و در واقع برای چهار موضوع؛ تغذیه مناسب، بهداشت، آموزش و تفریحات پول داشته باشد. این نماد خانواده مرفه در طراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۶۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین مالمیر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، در پیرامون حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پیشرفت نماد بیرونی اقتصاد است، به نظر می رسد هر کاری که به عزت، استقلال، امنیت و رفاه مردم موثر است، باید انجام گیرد تا دین و کلمه توحید در جامعه اسلامی طنین انداز شود و همه تحت لوای پرچم اسلام حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مصادیق اقتصاد مقاومتی بسیار زیاد است که با کوچکترین تامل می توان به آنها دست یافت، تاکید کرد: تا فرهنگ جامعه اصلاح نشود اقتصاد مقاومتی حل نمی شود، اقتصاد زمانی مقاومتی است که با وجود مشکلات و دشمنی می خواهد به هدف برسد و بتواند تولید می کند.

حجت الاسلام مالمیر گفت: اهداف هر نظام برآمده از نگاه های فلسفی جوامع است که این اهداف در جوامعه مختلف متفاوت است.بنابراین اهداف اقتصاد مقاومتی همان اهداف انقلاب اسلامی " استقلال اقتصادی ، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی" است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی برآمده از نظام اسلامی در گرو سه مولفه؛ استقلال اقتصادی، پیشرفت و رفاه عمومی جامعه است. استقلال اقتصادی یعنی اقتصاد قدرتمند داشتن نه انزوا؛ یعنی تعامل با اقتصاد جهانی از موضع قدرت. یعنی چه چیزهایی را صادر یا وارد می کند.

حجت الاسلام مالمیر با تاکید بر اینکه علاوه بر خودکفایی هدف دیگر اقتصاد مقاومتی، رفاه مردم است، گفت: رفاه در طراز انقلاب اسلامی یعنی اینکه جوانی بتواند کار داشته باشد،کارآفرینی کند نه صرفا استخدام شود، درآمد مکفی برای تشکیل خانواده پرجمعیت و در واقع برای چهار موضوع؛ تغذیه مناسب، بهداشت، آموزش و تفریحات پول داشته باشد. این نماد خانواده مرفه در طراز انقلاب اسلامی است.

وی به بیانات رهبری که در جمعی برخی از مسئولین فرمودند:" یک ایرانی بسازیم که هر کس از هر جای دنیا به آن نگاه کند، معجزه اسلام را در سازندگی یک کشور و ملت ببیند، اسلام معجزه پیشرفت دارد، اشاره کرد و افزود: پیشرفت نماد بیرونی اقتصاد است، اقتصاد پیشرفته، اقتصادی است که دیگران از بیرون بگویند عجب اقتصاد پیشرفته است.

حجت الاسلام مالمیر خاطر نشان کرد: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی می تواند برای جامعه مثمر ثمر باشد و دست دشمنان را از همه جا کوتاه و به یاس مطلق برساند.

وی گفت: امروز از عمده ترین مسائلی که دشمن بر روی آن به جد برنامه ریزی می کند، بحث اقتصادی و جنگ تحمیلی اقتصادی است.پیروی از فرهنگ اسلامی کمک بسیار مهمی در این جنگ اقتصادی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان افزود: نسخه شفابخش اقتصاد کشور را مقام معظم رهبری در بهمن ماه سال92 ابلاغ فرمودند و هر سال روی این محور، بحث ها و راهکارهایی مطرح فرمودند.

حجت الاسلام مالمیر در ادامه گفت: بهترین فرصت برای مهار تحریم ها ی اقتصادی، حمایت از تولید ملی و بهره گیری از اقتصاد مقاومتی است که مردم می توانند به راحتی در این زمینه ایفای نقش نمایند.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مفهومی بسیار غنی و جامع است و بدین معناست که حوزه های فشار را تشخیص و آن را به موقع مهار کرد و سپس فشار را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت و استقلال برای کشورمان نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان تاکید کرد: با پیاده کردن از اقتصاد مقاومتی در جامعه، اولا کشور را از وابستگی اقتصادی نجات دهیم و استقلالی پویا، متکی به خود و با بکارگیری نخبگان جوان و حمایت از کارآفرینان و تولیداتشان کشور را به خودکفایی برسانیم و علاوه بر نیازهای داخل، نیازهای سایر کشورها را نیز مرتفع کنیم.

حجت الاسلام مالمیر در ادامه گفت: مردم سخت کوش و انقلابی ایران اسلامی باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند و با اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اصراف و تبذیر و خرید تولیدات داخلی به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی افزود: در استان های مختلف اگر بر تولیدات داخلی تاکید شود و مورد حمایت مردم و مسئولین قرار بگیرد از وابستگی به کشورهای غربی رها می شویم.

حجت الاسلام مالمیر گفت: در همین استان ایلام اگر در بخش کشاورزی ، کشاورزان حمایت شوند، تولیدات خود را به سطح انبوه می رسانند و علاوه بر رفع نیازهای استان آن را به استان های دیگر نیز صادر می کنند

وی گفت: برنج ایلام یکی از مرغوب ترین برنج های ایرانی است، که علاوه بر خودکفایی مردم استان از این محصول، می تواند زمینه اشتغال زایی برای جوانان استان فراهم سازد.

ارسال نظرات