مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان

با عمل، فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش بدهیم

حجت الاسلام قندهاری در جمع شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی خانواده های سپاه استان سمنان گفت: حافظانی مد نظر است که به آیات قرآن تدبر کنند و قرآن را در زندگی خودشان پیاده کنند و با عمل، فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش بدهند.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۹۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در جمع شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی خانواده های کارکنان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در سالن جلسات این ستاد اظهار کرد: درجات بهشت بر اساس آیات قرآن کریم تنظیم می شود و وقتی قاری قرآن وارد بهشت می شود به او گفته می شود بخوان و برو بالا یعنی با خواندن قرآن درجات او بالا می رود.

وی افزود: برای هر آیه از قرآن درجه ای است، پس بالاتر از درجه حافظ قرآن درجه ای نیست و باید قدرشناس باشید و خدا را شکر کنید که توفیقی به شما داده تا حافظ قرآن باشید و راه قرآن حرکت کنید.

قندهاری خاطر نشان کرد: البته حافظانی مد نظر است که به آیات قرآن تدبر کنند و قرآن را در زندگی خودشان پیاده کنند و با عمل، فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان تصریح کرد: قرآن نخسه شفابخش بشر است و هر چه را انسان بدان نیاز دارد در قرآن به آن اشاره شده است و یکی از چیزهای قرآن مثال ها و معرفی اسوه ها و الگوهای قرآنی است.

وی با اشاره به معرفی یک الگوی خانم در قرآن بیان کرد: خانم ها در بیشتر عرصه ها امتیازشان از آقایان بیشتر است و باید از تلاش آنها قدردانی کنیم و خداوند یک خانم را در قرآن مثال می زند و الگو می کند برای همه مومنین هم مردان و هم زنان و آن آسیه دختر مظاهر و همسر فرعون است.

قندهاری عنوان کرد: آسیه که از خداوند درخواست می کند که بنا کن برای من خانه ای در بهشت با اینکه آسیه غرق در نعمت بود و این مقام بندگی و اطاعت را نشان می دهد.

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم در آن سوی مرزها در حال جنگ هستند تا ما در آرامش و آسایش باشیم و پیام رسای فرمایشات مقام معظم رهبری است که می فرمایند( آن کسانى که با قرآن ارتباط پیدا کردند، قدر این ارتباط را بدانند؛ کسانى که قرآن را حفظ کردند، قدر این حفظ قرآن را بدانند؛ این جواهر قیمتى را براى خودشان نگه دارند؛ آن کسانى که با تلاوت قرآن مأنوسند، این رشته‌ مبارک را از دست ندهند، رها نکنند؛ آن کسانى که با قرآن مرتبطند، تدبّر در قرآن را، تدبّر در معانى قرآن را، تعمّق در مفاهیم قرآنى را، هدف خودشان قرار بدهند؛ اینها چیزهایى است که ما را قدم‌به‌قدم به قرآن نزدیک میکند.)

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار