مدیرکل کمیته امداد استان اردبيل مطرح كرد:
مديركل کمیته امداد استان اردبيل عملكرد حوزه حقوقی این نهاد را در سال‌جاري تشريح كرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۲۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری  بسیج از اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 360 مورد خدمات حقوقي به خانواده‌هاي تحت حمايت در سال‌جاري ارائه شده است، گفت: بسياري از مددجويان به دليل ناآگاهي از مسائل حقوقي و قضايي قادر به دفاع از حقوق خود نيستند كه كميته امداد با ارائه خدمات حقوقي در جهت ارتقاء سطح آگاهي و رفع مشكلات حقوقي آنان تلاش مي‌كند.

وي با بيان اينكه 175 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت از مشاوره حقوقي بهره‌مند شده‌اند، افزود: بيشترين مشکلات حقوقی مددجويان در زمينه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانواده‌های زندانیان است كه توسط وكلاي نيكوكار به مشكلات آنان رسیدگی مي‌شود.

دشتي با اشاره به اينكه 115 وكيل نيكوكار با كميته امداد استان اردبيل همكاري دارند، بيان كرد: 23 نفر از اين وكلاي خير در سال‌جاري به خيل وكلا و حقوقدانان نيكوكار پيوسته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بيان اينكه حقوقدانان و وکلای خير تلاش بسياري را در جهت رفع مشكلات حقوقي مددجويان به انجام مي‌رسانند، گفت: تمامي خدمات وكلا و حقوقدانان نيكوكار به صورت رايگان به خانواده‌هاي تحت حمايت ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به همكاري همه جانبه كانون وكلا با كميته امداد استان اردبيل، افزود: در سايه اين همكاري‌ها توانسته‌ايم خدمات قابل توجهي را به خانواده‌هاي تحت حمايت ارائه كنيم كه اين امر در بسياري از موارد موجب احقاق حقوق مددجويان شده است.

دشتي با بيان اينكه تمامي شهرستان‌هاي تابعه استان داراي ميز خدمت حقوقي هستند، گفت: براي تسهيل در رسيدگي به امور قضايي و ارائه مشاوره‌هاي لازم حقوقي به خانواده‌هاي تحت حمايت در تمامي شهرستان‌ها ميز خدمت حقوقي راه‌اندازي شده است تا در سريع‌ترين زمان ممكن بتوانيم پاسخگوي مسائل و مشكلات آنان باشيم.

مدیرکل کمیته امداد استان به تهيه، تنظيم و بررسي 185 مورد اظهارنامه، دادنامه، شكوائيه و دفاعيه توسط حوزه حقوقي اين نهاد در جهت ارائه به مراجع قضايي در سال‌جاري اشاره كرد و افزود: كميته امداد به منظور صیانت از خانواده‌هاي تحت حمايت ارائه خدمات مشاوره و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی را در دستور كار خود قرار داده است تا از اين طريق بتواند بخشي از مشكلات مددجويان را مرتفع سازد.

وي با اشاره به اينكه درصدد هستيم مسير توانمندسازي و خوداتكايي خانواده‌هاي بي‌بضاعت را هموار سازيم، بيان كرد: يكي از راه‌كارهاي مهم كميته امداد در توانمندسازي خانواده‌هايي كه داراي مشكلات حقوقي هستند ارائه خدمات حقوقي و قضايي است تا با احقاق حقوق، آنان بتوانند به سمت خودكفايي و استقلال اقتصادي حركت كنند.

ارسال نظرات