مدیر جهاد کشاورزی سیریک گفت : 24تن پیاز قاچاق بدلیل نداشتن گواهی بهداشتی و ورود غیر قانونی از مرز پاکستان به این شهرستان کشف وتوقیف شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۲۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ 'هم اکنون هر کیلوگرم پیاز در مغازه های تره بار بندرعباس به قیمت چهار هزارو 700تومان عرضه می شود.'
 
عون نکویی افزود: تیر ماه امسال شش تن لیمو ترش و حدود 800کیلوگرم گلابی و اواکادو ، 170کیلو گرم گلابی و 620کیلو گرم آواکادو ازقاچاقچیان میوه در سواحل سیریک کشف شد .

مدیرجهاد کشاورزی سیریک یادآورشد: میوه های توقیف شده از کشورهای کنیا و آفریقای جنوبی از طریق مرز آبی وارد هرمزگان شده که به دلیل نداشتن گواهی بهداشتی وتاییدیه های نظارت قرنطینه ای قاچاق محسوب می شوند.

نکویی یادآورشد: به دلیل آلودگی میوه های قاچاق به انواع آفت و بیماری و احتمال سرایت به باغها و مزارع ، این مدیریت با وارد کنندگان محصولات کشاورزی وارداتی غیر مجاز برخورد خواهد کرد.
 
منبع:پیاز
سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان که در قالب ایستگاههای قرنطینه ای مستقر در بنادر رسمی متولی نظارت بر صادرات و واردات انواع محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی را برعهده دارد اعلام کرده از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 4تن وپارسال نیز افزون بر108 تن انواع میوه و محصولات کشاورزی قاچاق در استان کشف و امحاء شد.

شهرستان 40هزارنفری سیریک در 170کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد. 
ارسال نظرات