خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار یعقوبی گفت: اصناف بزرگترین بخش اقتصاد خصوصی کشور است که با گستردگی خود علاوه بر نقش اجتماعی و فرهنگی نقش های حساس و مهم دیگری را در اقتصاد کشور ایفا می کنند.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۳۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با اشاره به اهمیت اصناف در اقتصاد کشور اظهار کرد: اصناف بزرگترین بخش اقتصاد خصوصی کشور است که با گستردگی خود علاوه بر نقش اجتماعی و فرهنگی نقش های حساس و مهم دیگری را در اقتصاد کشور ایفا می کند و بنا به فرمایش حضرت امام راحل(اصناف بازوان سِتُرگ انقلاب اسلامی هستند.)

محمد یعقوبی افزود: علت کوچک شدن سفره های مردم گرایش آنها به فسفود ها و غذاهای آماده است که طی چهار سال گذشته سفره مردم کوچک شده و به همین نسبت سفره بازاریان هم کوچک و رکود حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اتاق اصناف استان سمنان 27 هزار 800 واحد صنفی دارد که با مشاغل خانگی 42 هزار واحد شامل می شود و 41 اتحادیه فعالیت در استان وجود دارد.

یعقوبی با بیان اینکه این وضعیت برای استان و کشور مناسب نیست بیان کرد: در ترکیه به ازای هر 220 نفر یک واحد صنفی و در آمریکا به ازای هر هزار نفر یک واحد صنفی و در کشورهای اوراسیا به ازای هر 2 هزار نفر و در ایران به ازای هر 29 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات اصناف استان اظهار کرد: ازدیاد واحد صنفی در استان که به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در نهایت تعطیلی و عدم رونق اقتصادی و بیکاری و ورشکستگی را به دنبال دارد.

یعقوبی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر تهدید جدی برای تعطیلی و به خصوص اینکه مالیات مشاغل هدفمند نیست و دولت تلاش کند دو سال به واحدهای صنفی تنفس مالیاتی بدهد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات اصناف اضافه کرد: وجود روز بازارها در شهرستان ها بدون ساماندهی و ایجاد معضلات اجتماعی اخلاقی و نرخ بالای سود بانکی برای فعالیت های خدماتی با توجه به پایین بودن درآمد و عوارض پیشه وری که شهرداری دریافت می کند و احداث غرفه های شهرداری در میادین شهر، عدم تنفس اداره مالیات به بازار که ضرورت تنفس این بخش به خاطر رکود کامل در حال حاضر بازار می باشد.

یعقوبی با تاکید بر دغدغه همه مسئولین در موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی گفت: مسئولین باید شعارهایی مانند خرید کالای ایرانی افتخار من است، معرفی کالای ایرانی تقویت اقتصاد مقاومتی است و ایرانی ام کالای ایرانی می خرم و تبلیغ کالای ایرانی افتخار من است را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها