مدیر عامل بانک توسعه صادرات در گفتگو با «بسیج»:
علی صالح آبادی با بیان اینکه معوقات سیستم بانکی باید کاهش پیدا کند افزود: باید در جهتی مدیریت منابع بانکی شکل بگیرد که وفور منابع بانکی در سیستم وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۳۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
معوقات سیستم بانکی باید کاهش پیدا کند

 دکتر علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نرخ سود بانکی برای اینکه کاهش پیدا کند نیاز به این دارد تا  یک سری الزامات آن فراهم شود از جمله اینکه دارایی‌های منجمد سیستم بانکی کم شود و معوقات سیستم بانکی هم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا معوقات سیستم بانکی کاهش پیدا کند افزود: باید در جهتی مدیریت منابع بانکی شکل بگیرد که وفور منابع بانکی در سیستم وجود داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: باید دارایی های مازاد نرخ نزولی پیدا کند تا حدی که به صفر رسانیده شود، لذا اقدمات اساسی برای این فرایند مالی ضروری است تا شرکت ها، اموال و املاک را که از چالش های مهم  تولید در مدت سه ساله کشورمان بوده است مدیریت شوند. از اینرو باید میزان دارایی مازاد سالیانه به 30 درصد کاهش پیدا کند.

صالح آبادی افزود: اگر قرار است تا دارایی های غیر ضروری و مازاد سیستم بانکی باید کاهش پیدا کند لذا اتکای سیستم بانکی به تفاوت نرخ سود سپرده و تسهیلات باید کاهش پیدا کند به عبارت دیگر نرخ سود باید روندی صعودی نداشته باشد از اینرو درآمدهای کارمزدی سیستم بانکی باید افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد : آنچه در سیستم بانکی جهانی مشاهده می‌شود این است که اگر درآمدهای بانکی ناشی از کارمزد در سیستم بانکی افزایش پیدا کند نوعی اتکا به درآمد سود تسهیلات سپرده کمتر می شود که این کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

ارسال نظرات