خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز:

اجازه ندهیم در عرصه فرهنگی ارزشهایمان زیر سوال برود!

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز گفت: اهمیت فضای مجازی به میزانی است که مسئولین باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند چرا که این مهم از مولفه های ایجاد قدرت در نظام و گفتمان نظام است.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۴۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

حجت الاسلام حسن شجایی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(علیه السلام) شهرستان البرز در خصوص پیشگیری و مقابله با آسیب ها و ضربات دشمن در فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی همانگونه که پیداست ساخته  دست بشر بوده و حاصل ارتباطات کامپیوتری است که در نتیجه ارزش و جایگاه غیر واقعی دارد. پس از اختراع رایانه برای بهره گیری بیشتر از توسعه این فناوری و ارتباطات نسل جدیدی پا به میان نهاد که امروزه قدمت چهل ساله دارد والبته در کشور ما  پس تشکیل شورای عالی به دستور رهبری در سال 90 پیشینه ای کمتر از شش سال دارد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(علیه السلام) شهرستان البرز تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست گذاری ها و مدیریت باید حساب شده و مورد اهمیت باشند؛ این موضوع ازچنان اهمیتی در نزد ایشان برخوردار است که فرمودند"من اگر رهبر نبودم مدیر فضای مجازی میشدم" چرا که آسیب هایی که در این زمینه وجود دارد باعث جدی شدن روزنه نفوذ و رخنه دشمن در فرهنگ دینی و انقلابی مملکت است.

وی افزود: دشمن ایران اسلامی  در عرصه جنگ سخت نتوانست کاری کند و حالا هجوم به عرصه روانی آورده است،  در این هجوم عوارض  ظاهری دشمن اعتیاد افراد به فضای مجازی، اختلافات خانوادگی، از بین بردن بنیان  خانواده ها، ناهنجاری های فرهنگی و البته از بین رفتن اعتماد بین افراد می باشد.

حجت الاسلام شجایی مهر اضافه کرد: در این بین بعضی افراد در فضای حقیقی شهامت حضور ندارند که البته همین افراد در فضای مجازی میتوانند با تبیین حقیقت های انقلابی و الهی  فرماندهان توانمندی باشند. همچنین  نابسامانی  که در این حیطه چشمگیر است نسخه های واحدی است که برای افشار مختلف جامعه تجویز و ارائه داده میشود، همچون بیمارانی که داروهای مشابه برای بیماری های متفاوت مصرف میکنند.

وی اضافه کرد: اهمیت فضای مجازی به میزانی است که مسئولین باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند چرا که  این مهم از مولفه های ایجاد قدرت در نظام و گفتمان نظام است. همچنین در تمامی دولت ها در مغوله فرهنگ و اقدامات فرهنگی کم کاری شده و فعالیت های کمی در جهت ترویج و حفظ ارزش های دینی و فرهنگی جامعهانجام گرفته است.

شجاعی مهر با اشاره به این فرمایش از مقام معظم رهبری که" دشمن به دنبال غارت است و به صغیر و کبیر هم رحم نمی کند" ابراز کرد: این گفته مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و فرهنگیان مطرح شده و بسیاری آن را  به گونه های مختلف تحلیل کرده اند و در ادامه این تحلیل ها فرمودند" ترجمه برای مسئولیت آفرینی و پیش برد مسئولیت های انقلاب است و هر کسی در هر جایگاهی باید آنرا انجام دهد" . در این باره ماموریت هایی هم به فرماندهان عرصه دفاع فرهنگی داده شده است.

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: مجازی به معنا کنترل شده است حال آن که امروزه سامان و مدیریت درستی ندارد و در این حوزه و تمامی حوزه ها بهترین دفاع حمله است و باید فرهنگی طلب کارانه داشته باشیم چرا که ما از نظر فرهنگی یک سر و گردن بالاتر از دیگر کشور ها هستیم و نباید تنها در انفعال و به گفته رهبر انقلاب "هر کسی خودش را افسر دفاع از ارزش ها بداند". باید در نظر داشته باشیم که در این عرصه برنامه ریزی و هدف مناسب داشته و حقوق خود را در دنیا مطالبه کنیم و اجازه ندهیم ارزش های دینی فرهنگی ما زیر سوال برود.

1006/30ت/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها