خبرهای داغ:
معاون اجتماعی فرهنگی بانوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی:
معاون اجتماعی فرهنگی بانوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمن خودش هم در این مغوله مشکل دارد و می خواهد از همین طریق نفوذ کرده و به گفته رهبری "ولنگاری و لا ابالی گری" را به جامعه اسلامی بکشاند.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۵۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست تخصصی عفاف و حجاب بسیج اساتید استان قزوین امروز(سه شنبه)با حضور سرکار خانم فرشته روح افزا، همسر شهید احمد حاتمی و معاون اجتماعی فرهنگی بانوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلستان ونویسنده کتاب"وای وای آمریکا، وای وای اروپا" در سالن کنفرانس شهید حسن پوربرگزار شد.

 معاون اجتماعی فرهنگی بانوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ایران کشوری اسلامی است و این مشکلات و معذلات به وجود آمده در رابطه با حجاب و عفاف از کم کاری و کم توجهی فرهنگیان و کسانی است که دغدغه فرهنگ دارند.

روح افزا اضافه کرد: باید این نکته را در نظر داشت که ما و همه ی کسانی که برای مغوله عفاف و حجاب تلاش می کنند، سعی در تغییر نگرش ها به این موضوع داشته باشیم؛ نگرش های غلط و نابجایی که جوامع دیگر نسبت به اسلام بخصوص در این حوزه از آن دارند، چندی است گریبان بخش هایی از کشور ما را نیز در برگرفته و نگاه های آلوده و نظرات بی رحمانه ای نسبت به این مهم ابراز می شود.

وی تصریح کرد: در این باره ابتدا باید آسیب شناسی ها انجام شود، آسیب هایی که در رسانه ها و سطح مدارس و حتی دانشگاه ها متوجه کودکان جوانان هم می شود. موضوع عفاف و حجاب صرفا با سخنرانی ها و نشست ها و صحبت ها به جایی نمیرسد، مشکل از کم کاری است، باید توجه بیشتری به کار در حوزه فرهنگ و به خصوص عفاف و حجاب شود.

روح افزا تبیین کرد: مسئله ای که تا کنون شاید حرکتی در راستای آن اتفاق نیوفتاده است که البته بسیار هم قابل اهمیت است، عشق پاک است و من معتقد به برگزاری سمینارها و جلسات در این رابطه برای کاهش روابط  نامشروع و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب هستم.

وی افزود: در بسیاری از علوم و مسائل دیگر با پیروی از غرب پیشرفت هایی داشته ایم و باعث منفعت برایمان شده است ولی این به آن معنا نخواهد بود که پیروی همه جانبه و همه گونه از فرهنگ و فناوری غرب البته که منجر به انحطاط می شود، چرا که اگر باعث نجات و پیشرفت بود هم اکنون شاهد این گونه مسائل در غرب آن هم به این شدت نبودیم پس مسلما راه نجات در چیز دیگری است که ما آن را با عنوان عفاف و حجاب یاد می کنیم.

روح افزا در ادامه ابراز کرد: دشمن خودش هم در این مغوله مشکل دارد و می خواهد از همین طریق نفوذ کرده و به گفته رهبری "ولنگاری و لا ابالی گری" را به جامعه اسلامی بکشاند.

وی در رابطه با افزایش ازدواج های سفید در غرب و ورودش به جوامع اسلامی تصریح کرد: این گونه ازدواج ها که به ازدواج سفید شهرت دارند و من آن را ازدواج سیاه و تباهی می بینم بسیار رواج یافته و در غرب هم عواقب ناگواری به همراه داشته است، به گونه ای که 29% از کودکان در خانه به دست مادرهایشان و 31% هم به دست پدرهایشان کشته می شوند که علل این بی مهری توسط والدین این کودکان مانع دیدن فرزندانشان در پیشرفت خود و ناتوانی در پرداخت هزینه ها به تنهایی چرا که پس از این گونه ازدواج ها به علت بی تعهدی به طرف مقابل و ترک وی، یکی از دو نفر نسبت به تعهد نداشته اش هم سرباز می زند.

روح افزا در پایان ابراز کرد: نتیجه این روابط و فرهنگ سازی های نادرست آمار بالای 94% سقط جنین در ایران است که نه تنها پیامد های جسمی همچون انواع سرطان های مربوط به زنان و مردان بلکه آسیب های جدی روحی برای هر دو طرف به دنبال خواهد داشت و به طبق گفته رهبری مبنی بر آتش به اختیاری، جلوگیری از این معذلات وظیفه تمام افراد جامعه است.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها