دادستان کردستان با بیان اینکه شورای مصلحین در دادگستری تشکیل شده است گفت: این شورا با پیگیری های خود در سه سال اخیر، زمینه رهایی از قصاص 16 متهم محکوم به اعدام کردستانی را از اولیای دم فراهم کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۵۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مردم کردستان ، دادسرا را متعلق به خود می دانند و در هفته یک الی دو روز ملاقات عمومی گذاشته شده و در سایه تعامل و از جنس مردم، بهتر می توانیم خدمتگذاری کنیم.


وی گفت: دادستان وظایف و اختیارات زیادی را دارد و در راستای احقاق حق مردم قدم می دارد و در مسایل اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند تا بتواند صمیمیت و ارتباط را با حوزه ای که در آن خدمت می کند برقرار می سازد.


وی با بیان اینکه حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف دادستان است خاطر نشان کرد: متاسفانه در استان کردستان کمترین توسعه یافتگی را مشاهده می کنیم و بالطبع آن بیشترین ناهنجاری ها را شاهد هستیم.


جوهری یادآور شد: طلاق بعنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی، بیکاری و اعتیاد یکی از علل های اصلی ان است.


جوهری با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق در کردستان بسیار بالاست افزود: متاسفانه آمار بالای طلاق در کردستان با توجه به فرهنگ و سنن بومی که وحود دارد بالاست و کمتر از 5 ازدواج در کردستان یک مورد طلاق به ثبت می رسد که این در شان استان نیست چرا که بنیان خانواده متزلزل خواهد شد.

 

وی گفت : در سایه ی جناح ها، بسیاری از مشکلات استان نادیده گرفته شده است.

 

دادستان استان کردستان با اشاره به اینکه در ذیل سیاست چرخ اقتصاد کردستان خمیده است ادامه داد: بخشی از کردستان فدای مسایل سیاسی و جناحی شده است و باید مسوولینی که در راس کار هستند فارغ از مسایل سیاسی و جناحی وارد کار شوند و در صورتی که این هدر سرمایه است .
جوهری تصریح کرد: مسوولینی که به اعتبار مردم کردستان صاحب منصب و جایگاه و ثروت شدند به این استان مدیونند و باید در این استان سرمایه گذاری کنند.

 

وی تاکید کرد: قریب به سه سال پیش ، مردم شریف کردستان، 16 بار ، 16 خانواده ، 16 طناب دار را از گردن قاتل با صلح باز کردند.

 

وی در پایان به خاطره یکی از محکوم به اعدامین حامل مواد مخدر در کردستان اشاره کرد و افزود : ساعت 5 صبح که لحظه ی اعدام این فرد بود و قاضی دستور حکم را صادر کرده بود وقتی وصیت نامه ی این فرد را خواندیم در آن خطاب به فرزندانش نوشته بود (من از درگاه خداوند توبه کردم من این راه خطا را انتخاب کردم شما به این راه مرتکب نشوید) این جمله من را تکان دادو سبب شد بانوشتن جمله ای پرونده اش را به تهران صادر و یک درجه تخفیف برای تنها این وصیت محکم در نظر گرفته شد و این زیباترین خاطره ی من در دوران دادستانیم بود.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات