دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مسئولان، مدیران و کارکنان ادارات باید توجه کنند هر کاری که خارج از قوانین و مقررات اداری و وظایف آنها باشد، منکر است و باید از آن دوری کنند.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۷۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌ مرادی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن جلسات فرمانداری سروآباد برگزار شد، گفت: اگر همه افراد جامعه تلاش کنند همه چیز در جای خود قرار گرفته و قرار بگیرد، بزرگترین معروفات است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام شهرستان های استان فعال شده که امامان جمعه رئیس ستادها و فرمانداران معاون این ستادها هستند و سایر ادارات عضو آن هستند.
 
وی اضافه کرد: مدیران و مسئولان شهرستانی توجه کنند موارد و مسائلی که در راستای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر لازم است، باید تذکر داده شود، بنابراین تلاش و کوشش همه ما باید فراگیر کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.
 
وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد 100درصد مردمی است که ترویج کارهای نیک در جامعه و جلوگیری از منکرات مهمترین وظیفه این ستاد است که با احساس مسئولیت همه افراد جامعه این مهم محقق خواهد شد.
 
الله مرادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص عفاف و حجاب نیست، اظهار کرد: برخی از افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در این 2 نکته می دانند، در حالی که حجاب و عفاف تنها قسمتی از این 2 فریضه مهم الهی است.
 
وی به امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: آرامش و امنیتی که امروز در جامعه ما برقرار است در سایه خون پاک شهدا و تلاش و کوشش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و این امنیت ایجاد شده بزرگترین معروفات است.
 
وی ادامه داد: همه افراد جامعه باید در راستای حفظ امنیت و آرامش جامعه که بزرگترین معروفات است، به نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کمک کنند و هر حرکت و اقدامی که باعث سلب شدن این نعمت الهی می شود، باید از بروز آن جلوگیری کنند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: حفظ محیط زیست، ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان و جلوگیری از معضلات اجتماعی از بزرگترین معروفات در جامعه است که هر کدام از افراد جامعه می تواند در این راستا فعالیت داشته باشد.
وی گفت: خدمتگزاری صادقانه مسئولان نظام به مردم بزرگترین معروفات در جامعه است که باید به نحو احسن انجام شود.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مسئولان که قانون برای آنها تعیین و مشخص کرده است، خدمتگزاری به مردم و انجام وظایف خود به نحو احسن و دقیق است، بنابراین اولویت همه مسئولان باید خدمتگزاری به مردم باشد.
 

**امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه می شود
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث ایجاد اتحاد و وحدت شده و تفرقه و اختلاف را در جامعه ریشه کن می کند.
 
ماموستا سید احمد سجادی در این همایش افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باعث همبستگی و یکدلی مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان خواهد شد.
 
وی ادامه داد: آنچه که امروز جوامع اسلامی در برابر کفر جهانی به آن نیاز دارند، اتحاد و یکدلی است و این مهم در سایه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به دست خواهد آمد.
 
امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ستون های مهم دین اسلام است که بر تمام افراد جامعه از بزرگ و کوچک، زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان باید آن را انجام دهند.
 

وی افزود: تاکید بزرگان دین بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیانگر اهمیت آن است، فریضه ای که وظیفه دینی، شرعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همه افراد جامعه است و هیچ فردی نباید در انجام آن سهل انگاری و کوتاهی داشته و انجام آن را به دیگران نسبت دهد.
 
ماموستا سجادی اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی در جهان حرفی برای گفتن دارد و عزت و سربلندی آن باعث کوری چشم دشمنان شده است، به این دلیل است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن یک اصل و سرلوحه کاری مسئولان آن است.
 

** فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این همایش اظهار کرد: خوشبختانه این شهرستان یک شهرستان فرهنگی است که در بسیاری از زمینه ها یک شهرستان پاک است و بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی که در سایر مکان ها وجود دارد در این شهرستان دیده نمی شود.
 
علی مفاخری به ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: هم اکنون در 2 بخش مرکزی و هورامان و 73 روستای تابعه این شهرستان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و فعال شده اند و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است.
 
وی اضافه کرد: در شهرستان سروآباد 798 نفر عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و برای 110 نفر از طلایه داران مرد و 30 نفر از بانوان کارت شناسایی صادر شده است.
 
وی گفت: در سطح شهرستان سروآباد 25 کانون فرهنگی در روستاها فعال و دایر هستند که در هر یک از این گروه ها بیش از 40 نفر عضو هستند و به انجام کارهای فرهنگی فعالیت می کنند.
 
فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد: مردم این شهرستان مردمانی متدین و همیشه پای کار هستند و آموزه های دینی و فرهنگی را از ماموستایان و عالمان دینی خود آموخته اند و با بصیرت و آگاهی خود در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.
 
مفاخری افزود: مردم ما باید همیشه هوشیار و آگاه باشند و بدانند که دشمنان ساکت ننشسته اند و با شیوه های جدید و برنامه های مختلف سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف را دارند و از هر طریقی که بتواند به ما ضربه بزند کوتاهی نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات