معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :

ظرفیت مدارس برای حوزه کتابخوانی بسیار بالاست .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : سال گذشته بالغ بر ۲میلیون نسخه کتاب های مربوط به حوزه قرآن عترت و نماز توسط دانش آموزان خریداری شده است .
کد خبر: ۸۸۸۸۶۹۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل مهدی فیض در حاشیه بازید از محل برگزاری سی و پنجمین مسابقات قرآن ، عترت و نماز در دانشگاه محقق اردبیلی گفت : فعالیت های حوزه قرآن ، عترت و نماز متنوع است و یکی از مهم ترین فعالیت مربوط به کتاب خوانی است که در سال تحصیلی گذشته بالغ بر دو میلیون نسخه کتاب در حوزه قرآن ، عترت و نماز توسط دانش آموزان در مدارس خریداری شده است .
وی گفت : ‌این دو  میلیون نسخه کتاب را دانش آموزان داوطلبانه و باهزینه خود خریداری کردند و حتی تاکید داشتیم کخ بصورت احیای نباشد تت دانش آموزان با اشتیاق خود سراغ این کتاب ها بروند .
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  گفت : در نظام تعلیم و تربیت اسلامی یکی از مهم ترین موضوعات توجه به مقوله قرآن است و در آموزش و پرورش دو سطح آموزش قرآن داریم یکی فعالیت دانس آموزان در کلاس درس و دیگری فوق برنامه ها هم شرکت در مسابقات را داریم .
فیض گفت : تاکنون ۳۵دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز سراسر کشود امسال هم با شرکت ۲۵۰۰دانش آموز دختر و پسر در ۱۱رشته برگزار شد که برگزاری این مسابقات از جمله فعالیت های معاونت پرورشی است . 
وی گفت : در این دوره از،مسابقات برای بالا بردن سطح مسابقات و رضایتمندی دانش آموزان از طرفیت مشاوران نیز استفاده کردیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش،و پرورش گفت : در بخش فرهنگیان هم مسابقات قرآن و عترت را احیا کردیم و سال گذشته اولین دوره انجام گرفت و امسال هم برای دومین بار برگزار خواهد شد . 
فیض از برگزاری مسابقات قرآنی بین دانش آموزان گفت : اعتقاد ما این است که اگر فرهنگیان با قرآن مأنوس شوند و استقبال کنند به طبع فرهنگیان دانش آموزان هم رغبت برای شرکت در مسابقات قرآنی را خواهند یافت . 
خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی
ارسال نظرات