مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور لرستان

استعدادیابی و شناسایی نخبگان قرآنی

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور لرستان از فعال شدن کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه جهت شناسایی استعدادهای قرآنی در این دانشگاه خبر داد
کد خبر: ۸۸۸۸۷۰۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراد ویسی، در جمع خبرنگاران از فعال شدن کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه جهت شناسایی استعدادهای قرآنی در این دانشگاه خبرداد و اظهار داشت: اداره فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور لرستان در سال‌جاری در جهت ترویج فرهنگ قرآن‌کریم و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با چشمه زلال وحی کانون‌های قرآن و عترت را فعال کرده است.

وی افزود: این دانشگاه از طریق برگزاری طرح بزرگ «تسنیم قرآنی» با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، اداره اوقاف و معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استعدادیابی و شناسایی نخبگان قرآنی اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: به برگزاری مسابقات قرآن در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پسر و دختر مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور لرستان به میزبانی مرکز الشتر برگزار شد.

ویسی عنوان کرد: در این مرحله که بخش شفاهی (آوایی) جشنواره بود، ۴۵ نفر از دانشجویان دختر و پسرراه یافته از مرحله مقدماتی در ۹ رشته قرآنی به رقابت پرداختند.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور لرستان خاطر نشان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، دعا و مناجات، اذان و تواشیح برگزار شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور لرستان گفت: دراین مرحله حائزین رتبه اول رشته‌های قرآنی به مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت راه پیدا کردند.

وی افزود: مرحله کشوری این مسابقات ۲۱ شهریورماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای خبر/z
ارسال نظرات
آخرین اخبار