مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

آغاز طرح هجرت ۳ با مشارکت ۳ هزار دانش‌آموز لرستانی

طرح هجرت ۳ با مشارکت سه هزار دانش‌آموز با هدف مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس امروز یک‌شنبه، ۲۵ تیرماه در استان لرستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۱۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خدانظر دریکوند در مراسم افتتاحیه طرح هجرت ۳ از آغاز فعالیت این طرح با مشارکت سه هزار دانش‌آموز لرستانی خبر داد و اظهار داشت: استفاده از نیرو و نشاط نوجوانان برای سازندگی کشور و اشاعه‌ی توسعه فرهنگ مشارکت جوانان در فعالیت‌های مدارس و تقویت فرهنگ کار ازجمله اهدافی است که در اجرای این طرح دنبال می۲شود .

وی به اهداف طرح هجرت اشاره کرد و افزود: تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، اشاعه روحیه مسئولیت‌پذیری، حفظ و حراست از امکانات آموزش و پرورش، تعاون و کارآفرینی و مشارکت در ساخت و ساز و بهسازی مدارس و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای فعالیت جوانان در صحنه سازندگی کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: هجرت در آموزه‌های دینی ما منشاء تحولات مثبتی است و نام‌گذاری این طرح به نام هجرت ۳ به این معناست که پس‌از اجرای این طرح باید تحولات مثبت و سازنده‌ای در دانش‌آموزان به‌وجود آید.

وی تصریح کرد: این طرح با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی به مدت یک‌ماه اجرا می‌شود و طی آن کار تعمیر و تجهیز امکانات مدارس توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: این طرح جنبه‌های مثبتی دارد که از آن جمله می‌توان به خودسازی، مسولیت‌پذیری و بهره بردن از انرژی توان دانش‌آموزان و تعمیق روحیه خودباوری آنان برای آبادانی و عمران فضاهای آموزشی اشاره کرد .

وی روحیه انقلابی و جهادی را در عرصه‌های مختلف انقلاب مایه توسعه و پیشرفت عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با تاسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این طرح اهداف بلند و متعالی را برای اعتلای تعلیم و تربیت کشور دنبال می‌کنند .

انتهلای خبر/Z

ارسال نظرات