معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد

اردوهای جهادی فرصتی برای ارتقا روحیه مشارکت دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اردوهای جهادی باعث ارتقا روحیه مشارکت دانش آموزان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۲۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حیدری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم افتتاحیه اردوهای هجرت 3 که در کانون بسیج اراک برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) به بیان تربیت از منظر اسلام پرداخت و گفت: در دیدگاه متخصصان اسلامی تربیت کارکردهای مختلفی دارد که صرفا به خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود. بلکه یک فرد دانش‌آموزی و متربی باید بتواند قابلیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف رشد و به منصه ظهور رساند.

حیدری با اشاره به حضور دانش‌آموزان در اردوهای جهادی گفت: اگر امروز شاهدیم که تعدادی از دانش‌آموزان پس از پایان یک بُعد از تربیت بر خود تکلیف کرده که در فرصت ایام فراغت از تحصیل، داوطلبانه برای کمک به محروم حضور داشته باشند، بیانگر توجه به ابعاد دیگر تربیت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی کمک به همنوع و نیازمندان را از جبنه‌های دیگر تربیت دانست و گفت: در تمام ایام و مقاطع مختلف تحصیل آموزش و پرورش به این مهم توجه داشته و آن را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در حقیقت پرورش، آموختن و تربیت تنها به مربوط به یک بازه زمانی خاص نیست و در سند بنیادین آموزش و پرورش نیز بر استفاده هرچه بهتر از فرصت‌های تابستان برای تربیت و آموزش تاکید و این مهم را پیگری کرده است که بخشی از آن با مساعدت بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی و دیگر سازمان‌ها از جمله هلال احمر، تبلیغات اسلامی صورت می گیرد.

حیدیری در پایان خاطرنشان کرد: افراد در عرصه سازندگی براساس میل درونی خود، داوطلبانه و خودجوش ورود می‌کنند و این به معنای درونی شدن مسئله تربیت است. دیگر کارکرد اردوهای جهادی علاوه بر ساخت و ساز و تعمیر کردن، افزایش مهارت چگونه زیستن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار