مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کامران ندری گفت : شفاف نبودن صورت های مالی در بانک ها یکی از چالش‌های مواجهه در نظام بانکداری است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۲۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  اظهار داشت:  شفاف نبودن صورت های مالی  در بانک ها یکی از چالش‌های مواجهه در نظام بانکداری است از اینرو باید به صورت دقیق مشخص کنیم که بیماری بانک ها تا چه حد پیش رفته است که چنین روشی تابحال نتوانسته به شکل دقیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه اعتمادزایی در بین سپرده گذاران را فراهم کنیم افزود: رشد نقدینگی و نرخ بهره بانکی،  یک مقوله سیاستگذاری پولی است که با مساله ثبات مالی و سلامت بانکی به حوزه نظارت در بانک ها مربوط می شود  تا حدودی تفاوت دارد.

ندری در ادامه بیان داشت: درباره اینکه  میزان مطلوب رشد نقدینگی در  کشورمان چقدر است باید مولفه های زیادی مورد بررسی قرار بگیرد اعم از اینکه  میزان مطلوبیت نرخ بهره مناسب برای اقتصاد کشورمان بررسی شود که در حیطه مقوله سیاستگذاری  پولی باید مورد بررسی قرار بگیرد و از سویی دیگر هم مطالبات بانک ها باید مورد بررسی قرار بگیرد که از استاندارد لازم نظام بانکداری برخوردار می‌باشد.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی خاطر نشان کرد: نسبت کفایت سرمایه هم در میزان رشد نقدینگی تاثیرات فراوانی دارد از اینرو باید استانداردهای لازم تعیین شود لذا میزان نقدینگی دارایی ها هم امری  ضروری به شمار می‌رود.

ارسال نظرات