آمریکا اعلام کرد در مذاکرات جدید درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی با مکزیک و کانادا کم کردن تراز تجاری منفی با این دو کشور را در اولویت قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۲۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد در مذاکرات جدید با کانادا و مکزیک درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی تراز تجاری منفی با این کشورها را در اولویت قرار داده است.

بر اساس سندی که از سوی قانونگذاران آمریکایی منتشر شده است روبرت لایدیزر اعلام کرد که در مذاکرات آتی با کانادا و مکزیک بر سر نفتا موضوع متعادل کردن تراز تجاری با این دو کشور را مدنظر قرار خواهد داد.

برای نخستین بار آمریکا در یک قرارداد تجاری اعلام کرده است که قصد دارد شرایط مناسبی را برای مقابله با دستکاری نرخ ارز توسط شرکای تجاری این کشور اتخاذ کند. 

دونالد ترامپ در نخستین روزهای ورود به کاخ سفید قرارداد 23 ساله تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا را پاره کرد و آمریکا را از این قرارداد خارج کرد.

ترامپ مدعی بود که در این زمینه آمریکا متضرر شده و تراز تجاری آمریکا با هر دو این کشورها منفی است. 

بر اساس سندی که توسط قانونگذاران آمریکایی منتشر شده است هیچ کشوری حق ندارد در تعامل با آمریکا از اهرم دستکاری نرخ ارز استفاده کند که به طور غیرمستقیم به این اقدام چین طی سال گذشته اشاره شده است. 

تنها کمی بعد از انتشار این سند دونالد ترامپ در برابر قراردادهای تجاری این کشور با برخی کشورها موضع گرفت و آنها را ناعادلانه توصیف کرد و اعلام کرد آمریکا اقداماتی قانونی در راستای قانونمند کردن این قراردادها و حمایت از صنعت داخلی این کشور انجام خواهد داد.

ارسال نظرات