مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج شهرکرد:
حجت الاسلام اسماعیل زمانپور نشر فقه آل محمد را مدیون امام صادق علیه السلام دانست و گفت: امام ششم علوم اهل بیت را مقدّم ‌شمرد تا آنجا که بیشتر احادیث شیعه از ایشان است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۲۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، در جمع بسیجیان اصناف، اظهار کرد: امام صادق(علیه السلام) در شرایط ظلم امویان، نشر فقه آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم ) و علوم اهل بیت را مقدّم ‌شمرد تا آنجا که بیشتر احادیث شیعه از امام صادق(علیه السلام ) است و شیعه به نام جعفریه شناخته می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل زمانپور، افزود: امام صادق(علیه السلام ) علاوه بر مباحث فقهی، مناظرات کلامی نیز با پیروان دیگر فرق داشت و به دلیل دانش گسترده‌اش، جلسات درس ایشان بسیار پر رونق بود و افرادی با گرایش‌های مختلف در درس وی حضور می‌یافتند تا جایی که تعداد شاگردان آن حضرت را تا چهارهزار نفر ذکر کرده‌اند.

زمانپور در پایان جلسه بسیج اصناف شهرکرد که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: آن امام همام در سال ۱۴۸ هجری قمری به وسیله منصور عباسی به علت کینه‌هایی که منصور از او داشت و بیمی که از روی آوردن مردم به ایشان در دل وی راه یافته بود، مسموم، شهید و در قبرستان بقیع دفن شد.

.

ارسال نظرات