کارشناس مسائل مذهبی:

حجاب از کمالات انسانی است/فاصله طبقاتی باید شکسته شود

کارشناس مسائل مذهبی حجاب را یکی از کمالات انسانی مطرح کرد و گفت: اگر می خواهیم کمالات انسانی در جامعه حاکم شود و ناموس اسلام و مسلمین در سنگر حجاب مستقر شود همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی عدالت برقرار شود تا کمالات انسانی مستقر گردد.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۷۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام تاج‌آبادی کارشناس مسائل مذهبی در یادواره شهدای مدافع حرم اراک که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه حضور در مراسمی که مزین به نام شهدا است، بایستی برای ما یادآور راه شهدا باشد، گفت: ما راه شهدا را از امام حسین(ع) یاد می‌گیریم. امام حسین(ع) راه شهید شدن را به ما یاد دادغ راه شهادت تنها سوریه رفتن نیست گرچه اگر مدافعان حرم نبودند باید در مرزهای‌مان با گروه‌های تکفیری و تروریستی می جنگیدیم.

وی افزود: شهدای مدافع حرم اجر دو شهید را می‌برند یکی به واسطه دفاع از آبروی مسلمانان و دیگری شهادت در غربت؛ و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اجر دو شهید را در کارنامه اعمال خود نگاشتند.

کارشناس مسائل مذهبی با یادآوری اینکه هدف امام حسین(ع) تنها شهادت نبود، تصریح کرد: هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود ولی نتیجه شهادت شد.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به خواص بصره نامه نوشت و در آن مواردی را متذکر شدند، گفت: امام حسین(ع) در نامه خود به خواص بصره یادآور شدند و فرمودند آگاه باشید که سنت‌های نبوی مرده و بدعت‌ها زنده شده است.

وی با بیان اینکه در بین اهل سنت بیش از 4 هزار حدیث جعلی را وارد کردند و بدعت‌های نو آوردند، گفت: برای مشروعیت بخشیدن به حکومت‌ها و قیام‌های خود بدعت‌های نو آوردند و نمونه آن هم در کشورهای منطقه کم نمی بینیم.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در نظام اسلامی محکم ایستاده و مانع از ترویج بدعت‌ها شده است، گفت: دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با این مسئله جای اصول و فروع را با یکدیگر عوض می کنند.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی حجاب و عفاف را از فرع دانست و گفت: 82 سال قبل کشتار مسجد گوهرشاد به خاطر کشف حجاب نبود بلکه در آن دوران به یکی از ارزش‌های دین که حجاب بود دهن کجی کردند و مرجعیت وقت حاج میرزا حسین خان قمی(ره) که ولایت آن زمان بود از این ارزش دفاع کرد و توهین به این مرجع عالیقدر بود که خون مردم را در مسجد گوهرشاد به جوش آورد.

وی افزود: حادثه مسجد گوهرشاد به خاطر مسئله ولایت بود، دفاع از ولی فقیه که اصل است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه احیای سنت و مبارزه با بدعت می‌تواند آفت امروز جامعه ما باشد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) حکومت جمهوری اسلامی ایران را بنا نهادند و در صدر اسلام نیز پیامبر اکر محمد مصطفی(ص) حکومت اسلامی را بنا نهادند که حکومت ناب پیغمبر اسلام(ص) صد در صد اسلامی بود ولی امروز همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) خود فرمود با استقرار جمهوری اسلامی ایران تنها بویی از حکومت معصوم(ع) به مشام می رسد.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با بیان اینکه باید مراقب بدعت‌ها باشیم، گفت: متاسفانه از قتل "آتنا" دشمنان قصد داشتند با بیان اینکه اگر سند 2030 اجرایی شود زمینه آشنایی کودکان با مسائل جنسی فراهم شده و از تکرار این حوادث جلوگیری خواهد شد، به دنبال این بود تا از این مسئله سوء استفاده را داشته باشد.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بر مبنای توحید و نفی طاغوت‌ها است، نفی ظلم، استکبار و نفی استبداد بنا شده و اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند؛ "حضرت امام راحل یکی از هنرهایش این بود که با شعار جوانان را جذب کرد، ایشان با شعارهای زنده روز، شعارهای کاملا و صد در صد اسلامی جوانان را جذب می‌کرد" این است که امروز هم می توان جوانان عربستان را با این شعارها جذب کرد شعارهایی چون استکبارستیزی، عدالت اجتماعی، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک سال پس از اینکه بعد از رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) سکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند بیانیه‌ای را صادر کردند که به دکترین نظام اسلامی شهرت پیدا کرد.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی ادامه داد: در این کترین مقام معظم رهبری مهم‌ترین هدف استقرار حکومت اسلامی را برقراری عدالت اجتماعی و قسط اسلامی مطرح کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهدیم که اختلاف طبقاتی و تبعیض‌ها جامعه را فراگرفته است. فاصله بین مسئولان با مردم کف جامعه بسیار است.

کارشناس مسائل مذهبی حجاب را یکی از کمالات انسانی مطرح کرد و گفت: اگر می خواهیم کمالات انسانی در جامعه حاکم شود و ناموس اسلام و مسلمین در سنگر حجاب مستقر شود همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی عدالت برقرار شود تا کمالات انسانی مستقر گردد. حجاب یک ارزش است.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با اشاره به سوء مدیریت حاکم بر بخش صنعت و تولید کشور گفت: مردم باید عدالت‌خواه و طرفدار برقراری قسط شوند. چرا باید کسانی که به مسئولان و مدیران نزدیک‌تر هستند حال و کیفشان کوک باشد.

وی با این پرسش که امت حزب‌الله می تواند دریابد که کارگری که 4 ماه حقوق نگرفته است یعنی چه؟ گفت: کارگری داریم که بیش از 20 ماه حقوق دریافت نکرده است و وقتی می گویی چرا می روی؟ می گوید هم همین را می خواهند می خواهند ما را بیرون کنند! پاسخ این سوء مدیریت‌ها را چه کسی باید پاسخ دهد؟

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با چه زبانی بگویند که من طرفدار کسی هستم که برای حق را برقرار می کند و برای برقاری عدالت قیام می کند؟

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛"اگر سپاه نبود، مملکت نبود" ما مردم هم باید کمک کنیم البته باید مراقب باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند مراقب باشیم جامعه دو قطبی نشود هرکس به دنبال این است که جامعه را دو قطبی کند را اجازه ندهیم.

وی افزود: همه مستکبرین با هم ید واحده شده‌اند و ما باید بدانیم که حفظ این نظام اسلامی از اوجب واجبات است و هوشیار رد مقابل توطئه‌های دشمنان بایستیم. و هر لحظه لبیک گوی ولی فقیه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار