برگزاری اولین جشنواره مد و لباس ایرانی مقدمه‌ای برای فرهنگسازی در حوزه مد و لباس است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۸۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر این موضوع در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان زنجان که عصر امروز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این تقویت می‌تواند در عرصه‌های مختلفی چون حمایت از چاپ کتاب، مقاله، پایان‌نامه، نمایشگاه‌های هنری، اجرای نمایش و موسیقی رخ دهد.

ناصر مقدم افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند در زمینه تقویت هویت ملی و دینی موثر باشد بحث لباس است که در قالب لباس بومی تجلی می‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف این جشنواره آن است که زمینه را برای علاقه‌مندان در این عرصه فراهم کند تا نسبت به تولید لباس ایرانی اسلامی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری اولین جشنواره مد و لباس ایرانی را مقدمه‌ای برای فرهنگسازی در این زمینه عنوان کرده و تصریح کرد: این نمایشگاه پنجاه و سومین نمایشگاه در سطح کشور در حوزه مد و لباس است.

وی از ضرورت تلاش برای تولید انبوه این لباس‌ها سخن گفته و افزود: تلاش دبیرخانه جشنواره بر آن است که زمینه تولید انبوه برای طراحان و تولیدکنندگان لباس‌ها را فراهم کند چرا که هم از نظر زیبایی معیارهای مناسب را دارند و هم از مولفه‌های لباس بومی برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از نتایج تولید انبوه چنین لباس‌هایی را کاهش قیمت آن عنوان کرده و گفت: این نوع نمایشگاه که برای اولین بار در سطح استان اجرا می‌شود، نیاز به همراهی و همدلی دست‌اندرکاران دارد تا بتوانیم زمینه بازدید اغلب مردم شهر از آن را فراهم کنیم.

ارسال نظرات