مسئول آموزش موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) بیان داشت: کار انسانی اگر عیب پیدا کرد یا به دلیل آگاهی ضعیف است یا اینکه انگیزه خود را از دست داده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۹۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله مصباح یزدی شب گذشته در طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور ویژه خواهران در مشهد اظهار داشت: ما وقتی جریانات تاریخی را ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم که برای تفسیر آن گاهی دچار مشکل می‌شویم.
 
وی افزود: اگر بخواهیم منحنی حرکت جریانات تاریخی را ترسیم کنیم نوسانات زیادی خواهد داشت و این نوسانات هم در اشخاص موثر در این جریان هم در گروه‎های مختلفی که روی کار آمدند و اقداماتی را انجام دادند و هم افکار توده مردم مشاهده می‌شود.
 
آیت الله مصباح یزدی در تشریح علت این نوسانات بیان داشت: صاحبنظران در این باره دیدگاه‌های مختلف دارند. برخی می‌گویند حرکات انسانی قابل پیش‌بینی نیست و قانونی هم در آن حاکم نمی‌باشد ولی هیچ معلولی نیست که بی‎علت باشد.
 
وی در ادامه گفت: برخی دیگر که افکارشان در کشورمان ترویج پیدا کرده و از مارکسیست‌ها نشئت گرفته است این است که تاریخ قانون خاص خود را دارد و کسانی هم معتقدند که تاریخ حالات خاصی از زندگی انسان‌هاست و این با نظر اسلام سازگاتر است.
 
مسئول آموزش موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) عنوان داشت: کار انسانی اگر عیب پیدا کرد یا به دلیل آگاهی ضعیف است یا اینکه انگیزه خود را از دست داده‌ایم.
 
وی  ابراز داشت: حرکات و تحولات  انسان از آگاهی سرچشمه می گیرد، از طرفی باید انگیزه ای برای انجام حرکت داشته باشد.
 
آیت الله مصباح یزدی عنوان داشت: رفتن انسان به سمت کاری که برایش ضرر دارد به انگیزه او مربوط می شود ممکن است در قدرت تصمیم گیری ما  نقصی وجود داشته باشد و یا همت و انگیزه ما ضعیف باشد .
 
وی گفت: عادت‌های زشت بیماری‌هایی هستند که انگیزه را ضعیف می‌کنند. عادت کردن به معنای این است که دستگاه تصمیم‌گیری ما آفت دارد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها