رئیس بهزیستی خاتم در نشست خبری مطرح کرد:

پوشش کامل طرح غربالگری شنوایی و بینایی درخاتم/سازش 21 درصد پرونده‌های طلاق ارجاعی به بهزیستی

رئیس بهزیستی خاتم گفت: سال گذشته تعداد 126 مورد پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ارجاع شده که 21 درصد موارد ارجاعی منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۱۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس بهزیستی شهرستان خاتم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:هدف اصلی بهزیستی سلامت و رفاه اجتماعی است و این مهم جز با کنترل و کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی محقق نخواهد شد.

احمد تکتازبا بیان اینکه ۲۴ لغایت ۳۰ تیرماه به نام هفته بهزیستی در کشور نامگذاری شده است، گفت:شعار هفته بهزیستی درسال جاری بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است.

وی با بیان این مطلب که بیشترین فعالیت ها در جامعه به معاونت پیشگیری و امور فرهنگی اختصاص دارد خاطر نشان کرد:مهمترین رسالت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری،اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه در ارتباط با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

پوشش کامل طرح غربالگری شنوایی و بینایی درخاتم

رئیس بهزستی خاتم از طرح اجباری غربالگری ژنتیک خبر داد و اظهار داشت:به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی،طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در این شهرستان آغاز شده است.

تکتاز افزود: امسال حدود 240 زوج برای طرح غربالگری به بهزیستی مراجعه و برای آنان مشاوره ژنتیک انجام گرفت.

وی با بیان اینکه غربالگری بینایی و شنوایی با پوشش کامل در این شهرستان انجام شده است، گفت:در سال گذشته تعداد 150 نوزاد از نظر بینایی و 420 نفر نیز در زمینه شنوایی در مراکز تحت نظر بهزیستی تحت غربالگری قرار گرفتند.

سازش 21 درصد پرونده‌های طلاق ارجاعی به بهزیستی

تکتازگفت:سال گذشته تعداد 126 مورد پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان ارجاع شده که با مشاوره های صورت گرفته توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده،21 درصد موارد ارجاعی منجر به سازش شده است.

وی افزود: درسه ماه نخست سال جاری نیز 34 پرونده به بهزیستی ارجاع شده که حدود 9 درصد سازش صورت گرفته است.

650 معلول تحت پوشش بهزیستی خاتم

وی عنوان کرد:در حال حاضر 650 معلول جسمی حرکتی،ذهنی،اعصاب وروان،نابینا،کم بینا،ناشنوا،کم شنوا،تحت پوشش بهزیستی شهرستان خاتم قرار دارند که از این تعداد 318 مستمری بگیر هستند و مابقی به آنها خدمات ارائه می شود.

رئیس بهزیستی خاتم تأمین هزینه‌های تحصیلی برای معلولان جسمی و حرکتی که توان یادگیری دارند،خدمات اشتغال،کاریابی،هزینه ازدواج، دانشگاه،هدیه ازدواج و...مددجویان را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد و افزود:در بخش امور اجتماعی ارائه خدمات زنان سرپرست خانواده،زنان بد سرپرست،کودکان آسیب‌دیده،کودکان خیابانی،کودکان کار و... در این زمینه انجام می شود.

تکتاز در پایان خاطر نشان کرد:مصاحبه و مشاوره شغلی از طریق کارشناسان و مددکاران و تشکیل پرونده کارو اشتغال برای جامعه هدف، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از منابع موجود،پرداخت حق بیمه خویش فرمایی معلولین و مددجویان،پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولین و مددجویان از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور و شهرستان است.

ارسال نظرات