جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با «بسیج»:

سپاه پاسداران ضامن تداوم و ماندگاری انقلاب است/ ورود سپاه به عرصه سازندگی، کاسب مدارانه نیست

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: هجمه نسبت به ورود سپاه به عرصه سازندگی طبیعی است چراکه سپاه با ورود خود در این عرصه راه حضور و نفوذ شرکت‎های به ظاهر اقتصادی اما در اصل برای جاسوسی دشمن را بسته است.
کد خبر: ۸۸۸۸۹۲۳
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‎و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به هجمه‎های اخیر به سپاه پاسداران عنوان کرد: اصل حمله به سپاه پاسداران توسط جبهه استکبار و برخی از کسانی که ممکن است دانسته یا ندانسته سخنگوی آن جبهه باشند سابقه دارد و برای ما غیر منتظره نیست.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: سپاه پاسداران ضامن تداوم و ماندگاری انقلاب است و به عنوان اولین و مهم‎ترین نهاد خط مقدم پاسداری از انقلاب، مسلما مورد غضب و کینه دشمنان است، و روزی نخواهد آمد که دشمن به این نهاد مقدس حمله نکند که این به خاطر ویژگی‎های موجود در سپاه پاسداران است که هم متعبد است، هم ولایت‎مدار است و هم یک نهاد مردمی است.
 
وی اظهار داشت: برخی هر روز یک چیزی را بهانه کرده و به سپاه هجمه می‎کنند؛ یک روز می‎گویند سپاه وارد مسائل سیاسی شده است که جواب آن را به این صورت دادیم که اگر سپاه وارد عرصه سیاسی شده یعنی وارد جبهه انقلاب و عرصه دفاع از انقلاب در برابر جبهه استکبار شده است که در این عرصه حتما حضور داریم، اما در آن عرصه‎ای که سپاه نباید حضور داشته باشد دسته‎بندی‎های سیاسی داخل جبهه انقلاب است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به هجمه‎های صورت گرفته نسبت به فعالیت‎های سپاه پاسداران در عرصه سازندگی تصریح کرد: ورود سپاه در این عرصه با رویکرد پاسداری از انقلاب و سازندگی کشور و خنثی کردن نقشه‎های دشمن است، چون دشمن به این جمع‎بندی رسیده که اقتصاد را زمینه تزلزل و شکست انقلاب قرار دهد، اما دشمنان این نظام  مطمئن باشند که اگر سپاه تشخیص دهد که جبهه دشمن در هر کدام از عرصه‎های سیاسی، اجتماعی و چه عرصه اقتصادی و نظامی می‎خواهد وارد شود حتما سپاه به آن عرصه ورود پیدا می‎کند.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی با انتقاد از هجمه‎های اخیر به این نهاد مقدس بیان داشت: آیا نگاه سپاه به عرصه سازنگی یک نگاه کاسب مدارانه است؟! که اگر این بود و سپاه نگاه اقتصادی به معنای کاسب مدارانه داشت، این‎طور با دولت‎ها رفتار نمی‎کرد و وارد کارهای بزرگی نمی‎شد که میلیاردها تومان از بودجه خودش هزینه کند و بعد گذشت سال‎ها این هزینه به سپاه پرداخت نشود و خود آقایان و مسئولین دولتی با این پروژه‎هایی که سپاه آن را به اتمام رسانده عکس یادگاری بگیرند درحالی‎که هنوز هزینه‎های آن را به سپاه پرداخت نکرده‎اند! آیا این نگاه، نگاه کاسب کارانه است؟ کدام یک از وزارت‎خانه‎های دولت آمادگی دارد این گونه چون سپاه عمل کند؟درحالی‎که شاهد این هستیم که یک بیمارستان می‎سازند و وقتی بودجه آن نمی‎رسد ده سال نیمه کاره آن را رها می‎کنند تا از بین می‌رود و همین‎طور کارخانجات دیگر.

وی در ادامه عنوان کرد: اما پروژه‎های بزرگ و عظیمی که هیچ کسی توانایی نداشت آن را به انجام برساند سپاه پاسداران آن را به اتمام رساند و آیا دولت به تعهدات قسط اول این پروژه‎ها عمل کرده است؟ حال آنکه سپاه این دست از پروژه‎ها را به پایان رسانده و هنوز که هنوز است مطالبات او را نمی‎دهند و وقتی هم که می‎خواهند مطالبات را دهند با یک رفتار نامطلوبی برخورد می‎کنند که مثلا فلان شرکت و زمین و .. را به شما می‎دهیم  که این سوال را باید از دولت پرسید که آیا سپاه با شما این‎طور رفتار کرده است؟
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: هجمه نسبت به ورود  سپاه به عرصه سازندگی طبیعی است چراکه سپاه با ورود خود در این عرصه راه حضور و نفوذ شرکت‎های به ظاهر اقتصادی اما در اصل برای جاسوسی دشمن را بسته است و با حضور خود نگذاشته برخی از شرکت‎هایی که ابزار دست استکبار هستند برخی از صنایع سنگین ما و برخی پروژه‎های بزرگ کشور مثل پتروشیمی و پالایشگاه‎ها را دست بگیرند و تحت پوشش کار اقتصادی کار خود را انجام دهند و همین قرارداد نفتی که اخیر با فرانسوی‎ها بسته شد؛ برخی به صراحت گفتند که امکان انجام کار در داخل خود کشور بود و این سوال را باید پرسید که آیا فرانسوی‎ها برای خدمت‎رسانی یا حتی برای سودرسانی به ایران آمده‎اند؟ آیا احتمال نمی‎دهیم که پشت پرده ممکن است قضایای دیگری نیز باشد.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی در خاتمه مطرح کرد: باید توجه داشت که سپاه حتی همین میزان سرمایه‎ای نیز که در امر سازندگی به دست می‎آورد، صرف خدمت‎رسانی به مردم در مناطق محروم و ایجاد مدارس و مساجد و جاده‎ها می‎کند، لذا باید عنوان کرد که ما از این نوع هجمه‎ها به سپاه تعجب نمی‎کنیم و خیلی هم به آن توجه نمی‎کنیم و برای ما مهم نیست، حمله این آقایان نیز به سپاه، انگیزه سپاه را در انجام رسالت پاسداری و خدمت‎گذاری‎اش ببیشتر می‎کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار